مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

۸۵ درصد هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به بازدید‌های صورت گرفته ۸۵ درصد هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: در سال جاری حدود ۸۰۰ هیئت مذهبی در استان با مجوز و نظارت سازمان تبلیغات در حال برگزاری مراسم عزادرای هستند.

وی ادامه داد: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم ها، ۶۰ جلسه توجیهی با مداحان، منبری‌ها و مسولان هیئت‌ها داشتیم و دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا در اختیار این مجموعه‌ها قرار داده شد و بنا شد تمهیداتی را برای برگزاری مراسم‌ها آماده کنند.

وی عنوان کرد: شعار ما در عزاداری امسال هم عرض ارادت و هم حفظ سلامت است و در واقع جان و سلامت مردم خط قرمز ماست و تلاش کردیم شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری از سوی هیئت‌ها رعایت شود.

حجت الاسلام زهرایی اعلام کرد: البته ۱۷ تیم سرکشی داریم که هر مجموعه را ۲ بار بازدید کرده اند و در صورت نیاز موارد لازم تذکر داده شده و هیئت‌هایی که دستورالعمل‌ها را رعایت کردند، تشویق شدند و تاکنون بر اساس بازدیدی که ما داشتیم و سایر دستگاه‌های نظارتی بیش از ۸۵ درصد هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و دقت کافی داشتند تا جان مردم به مخاطره نیافتد.

وی یادآور شد: یکی از اقدامات خوبی که در حال انجام است نذر سلامت است که از منبری‌ها و مداحان می‌خواهیم بحث نذر سلامت را مورد توجه قرار داده و نذورات را به سمت حوزه سلامت سوق دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.