دستور تخلیه منطقه نزدیک کنگره آمریکا

در پی دریافت گزارش احتمال وجود مواد منفجره، پلیس این کشور دستور تخلیه منطقه نزدیک کتابخانه کنگره در واشنگتن را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، در پی دریافت گزارشی در خصوص احتمال وجود مواد منفجره، دستور تخلیه منطقه نزدیک کتابخانه کنگره آمریکا در واشنگتن صادر شد.

طبق اعلام مقامات انتظامی آمریکا، پلیس در حال بررسی گزارش یک ماده منفجره احتمالی در یک خودرو در خارج از کتابخانه کنگره در نزدیکی ساختمان کنگره است.همچنین بنا بر گزارشها، اطراف ساختمان تخلیه شده است.

پلیس کنگره آمریکا با انتشار توییتری به شهروندان در مورد پیاده روی در منطقه تا اطلاع ثانوی هشدار داد.

پلیس کنگره آمریکا در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشغول تحقیق بر روی بسته‌ای مشکوک در حوالی کتابخانه کنگره هستیم که در یک وسیله نقلیه گزارش شده است، این تحقیقات بر روی یک بمب فعال است.»

کتابخانه نزدیک کنگره آمریکا و دادگاه عالی این کشور در واشنگتن دی‌سی است. پلیس همچنین دفاتر کنگره در نزدیکی خود را نیز تعطیل کرده است و از مردم خواسته تا در صورت لزوم از راه‌های زیرزمینی مانند مترو برای ترک منطقه استفاده کنند.

به دستور نیروی اجرای پلیس آمریکا کارمندان ساختمان‌های اطراف در حال خروج از این منطقه هستند. هفته جاری کنگره آمریکا تعطیل است.

مقامات انتظامی همچنین خبر دادند که پلیس در حال تحقیق بر روی این مسئله است که آیا وسیله نقلیه قابل انفجار است و یا مردی که در این وسیله بود چاشنی در دست داشت یا نه.

مقامات پلیس از اعزام تک تیرانداز به محل حادثه خبر دادند. این افراد به دلیل آنکه اجازه صحبت عمومی درباره این مسئله را نداشتند با شرط فاش نشدن نامشان این اطلاعات را در اختیار آسوشیتدپرس قرار دادند.

همچنین گفته می‌شود که ماموران اف‌بی‌آی نیز اکنون در محل حادثه حاضر شدند. بنابراعلام پولیتیکو، این فرد روز قبل در پیامی فیسبوکی علیه دولت آمریکا صحبت کرده است و به همین دلیل نیز فیسبوک صفحه او را مسدود کرده است.

همچنین او در پیامی دیگر اعلام کرده است که اگر ماموران به سمت او شلیکی داشته باشند، خود را منفجر خواهد کرد.

این فرد گفت که می‌خواهد تفلنی مذاکره‌ای با «جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، داشته باشد و دلیل اقدامش را مردم افغانستان دانسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
موضوع چی؟
آخرین اخبار