لاوروف: به رسمیت شناختن طالبان بستگی به پایبندی به وعده‌هایش دارد

وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که شرط به رسمیت شناختن طالبان، پایبند بودن این گروه به وعده‌های خود است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی پس از پایان مذاکرات سران روسیه و آلمان، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال به رسمیت شناختن طالبان از سوی روسیه در افغانستان، پاسخ داد و گفت که همه چیز بستگی به اقدامات طالبان و پایبندی به وعده‌های آن‌ها دارد.

لاوروف در ادامه افزود: «این واقعیتی است که همه آن را درک می‌کنند. همه چیز دیگر بستگی به نحوه عملکرد طالبان بر اساس عمل به اظهارات و وعده‌های آن‌ها دارد.»

همزمان وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات اخیر افغانستان اعلام کرد: «وضعیت افغانستان تهدیدی برای روسیه محسوب نمی‌شود، اما ما باید به آن توجه زیادی داشته باشیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما وضعیت افغانستان را زیر نظر داریم و در صورت لزوم نیرو‌ها و منابع خود را در نزدیکی این کشور مستقر می‌کنیم.»

یکشنبه گذشته، نیروهای طالبان موفق شدند کنترل کابل، پایتخت افغانستان را بدون مقاومتی، کمتر از دو هفته پس از آغاز درگیری‌ها بین این نیرو‌ها و نیرو‌های دولت افغانستان، در دست بگیرند. چندی قبل از ورود طالبان به کابل اشرف غنی، رئیس‌جمهور سابق این کشور با چمدان‌هایی پر از پول فرار کرد.

درپی این ماجرا‌ها بسیاری از مردم افغانستان نیز به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آوردند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار