یونان دیوار مرزی خود را برای جلوگیری از ورود افغان‌ها گسترش می‌دهد

دولت یونان از گسترش دیوار مرزی ۴۰ کیلومتری خود با مرز ترکیه به منظور جلوگیری از ورود مهاجران افغان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  گاردین، یونان اعلام کرد که دیوار ۴۰ کیلومتری در مرز خود با ترکیه را تکمیل کرده و سیستم نظارتی مرز‌ها را به منظور جلوگیری از تلاش پناهجویان افغانستانی برای رسیدن به اروپا که پس از تصرف طالبان در حال خروج از کشور هستند، تقویت کرده است.

میکالیس کریسوکوئیدیس، وزیر حفاظت از شهروندان یونان در این باره  توضیح داد که این کشور شش سال پیش برای جلوگیری از تکرار صحنه ورود مهاجران، دست به این اقدام زده بود.

کریسوکوئیدیس گفت: «ما نمی‌توانیم  منفعلانه منتظر تأثیر احتمالی ورود مهاجران باشیم. مرز‌های ما ایمن و تخریب ناپذیر باقی خواهند ماند.»

دولت یونان هفته گذشته اعلام کرد به پناهندگان اجازه ورود به اروپا را نمی‌دهد و آن‌ها را به کشورشان باز می‌گرداند. نوتیس میتاراچی، وزیر مهاجرت یونان در بیانیه‌ای گفت: «کشور ما دریچه ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا نخواهد بود.»

این موضوع روز جمعه توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با نخست وزیر یونان مطرح شد.

در این گفتگو اردوغان گفت که افغانستان و ایران که یک مسیر کلیدی برای ورود افغان‌ها به ترکیه است، باید مورد حمایت قرار گیرند، در غیر این صورت موج جدید مهاجرت قطعی خواهد بود.

بیش از ۱ میلیون نفر به دلایل مختلف در سال ۲۰۱۵ از طریق ترکیه به اروپا مهاجرت کردند.

گفتنی است در حالی که تخلیه اتباع خارجی و شهروندان افغان که مایل به ترک کشور پس از کنترل طالبان هستند ادامه دارد، یک مقام ناتو فاش کرد: «تلاش‌های این نهاد برای خارج کردن ملیت‌های مختلف از افغانستان دو برابر شده و از روز یکشنبه بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از فرودگاه کابل تخلیه شدند.»

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار