دان بولدوچ، ژنرال سابق ارتش آمریکا معتقد است که این کشور برای بازگشت ثبات به منطقه باید به افغانستان برگردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، ژنرال دان بولدوچ، افسر پیشین نیرو‌های ویژه در افغانستان، تصمیم دولت بایدن مبنی بر خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را "یک فاجعه ژئوپولیتیک با ابعاد بی نظیر" خواند.

دان بولدوچ اضافه کرد: "من با تاریخ آمریکا آشنا هستم و هرگز عقب نشینی از آمریکا را ندیده ام که این تعداد افراد را در معرض خطر قرار دهد و در قبال امنیت ملی ما، چه در داخل و چه در خارج از آمریکا، این چنین بی مسئولیت باشد. "

وی ادامه داد: " این اقدام صدمه‌ای به شهرت ما وارد می‌کند؛ به اعتماد و اطمینان مردم ما آسیب میزند و در‌هایی را برای دشمنان باز می‌کند. معتقدم که اگر این مأموریت را به یک ستوان واگذار کنم او بهتر از بایدن برنامه ریزی می‌کند. "

بولدوچ اضافه کرد: "ما منطقه‌ای داریم که باید به آن توجه زیادی داشته باشیم. ما پاکستان را با سلاح‌های هسته‌ای در اختیار داریم. ما دارای یک شمال بسیار ناپایدار با ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و ... هستیم. ما در غرب، مرز با ایران را داریم. چین و روسیه از شرایط فعلی سود خواهند برد و طالبان نیز به سیاق قدیمی خود بر کشور مسلط می‌شود. "

بولدوچ در مورد بازگشت به افغانستان گفت: " این کاری است که ما باید انجام دهیم. این یک موضوع مهم برای امنیت ملی است و کاری که ما باید انجام دهیم همین است".

بایدن که بر تصمیم خود مبنی بر خروج ارتش آمریکا از افغانستان همچنان پافشاری کرده است، روز دوشنبه اعلام کرد: "من کاملاً پشت تصمیم خود ایستاده ام."

بایدن همچنین بیان کرد که شکست آمریکا در افغانستان نتیجه توافق صلحی است که وی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا "به ارث برده است".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار