امام جمعه پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد:

تمام فضا و امکانات مصلی نماز جمعه شهر در اختیار مجریان طرح واکسیناسیون این شهرستان قرار دارد

امام جمعه پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد از رعایت بسیار خوب مسائل بهداشتی توسط هیئات عزاداری خبر داد و از همراهی و همکاری مردم در این زمینه تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام سیدرحمت‌الله سیادت امام جمعه پاتاوه کهگیلویه و بویراحمد از سرکشی به روستا‌ها و مراسم عزاداری در روستا‌ها به همراه مسئولان مختلف خبر داد و گفت: در این مراسم ضمن سخنرانی، توصیه رهبر معظم انقلاب را تذکر دادیم که عزیزان در هیئات موارد بهداشتی را رعایت کنند که خدای نکرده کسی آلوده نشود تا مورد طعنه مخالفان و دشمنان قرار گیرد.

وی توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: چندین بار با همکاران خودمان در ستاد نمازجمعه و مسئولان داشتیم و به کادر پزشکی و پرستاری سر زدیم؛ برای آن‌ها صحبت کردیم، برایشان گل آوردیم و هدیه دادیم. از ایشان به این وسیله تقدیر و تشکر کردیم، زیرا آن‌ها در خط مقدم خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی قرار دارند و این وظیفه ما است که به تجلیل آن‌ها بپردازیم.

حجت‌الاسلام سیادت، درباره در اختیار قرار دادن مصلی و محل نماز جمعه پاتاوه به مرکز واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: برای یاری‌رسانی به مدافعان سلامت و پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تمامی فضا و امکانات مصلی نماز جمعه شهر را برای انجام واکسیناسیون مردم در اختیار مجریان طرح واکسیناسیون این شهرستان قرار دادیم و به همه نیرو‌های بسیجی و مذهبی هم اعلام کردیم که کمال همکاری و همراهی را با کادر پزشکی داشته باشند. البته از قبل به شبکه بهداشت و درمان شهرستان اعلام کردیم هر موقع اراده کنند ما در اسرع وقت مصلی و تمام امکاناتش را در اختیار خادمان مردم در بخش درمان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به انجام طرح مواسات در این شهرستان گفت: در رزمایش مواسات مردم قهرمان ایران با غیرت دینی و ملی خود به ندای رهبر انقلاب پاسخ داده و صحنه‌هایی باشکوه از همدلی و مهربانی را به نمایش گذاشته اند، در این شهرستان نیز از سال گذشته به بسیاری از روستا‌ها سر زدیم، کارت هدیه و بسته معیشتی به افراد آسیب داده اختصاص دادیم و کمک‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت.

امام جمعه پاتاوه با تاکید بر ضرورت شناسایی و اولویت بندی نیازمندانی که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی و نهاد‌های حمایتی نیستند، گفت: گروه ‏های جهادی، امدادی، هیات‌های حسینی، ائمه جماعات، انجمن ‏های خیریه و مجموعه‌های دینی، انقلابی و مردمی در قرارگاه رزمایش مواسات گردهم آمده و با تبادل تجربیات خود، آسیب ‏ها، ضعف ‏ها و قوت ‏ها را شناسایی و در جهت رفع و تقویت آن‌ها تلاش کنند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در هیئات عزاداری گفت: برخی از مسئولان هیئات مذهبی را در دفتر امام جمعه دعوت کردیم و مصوب کردیم که عزیزان طبق پروتکل‌های بهداشتی که در فضای آزاد یک سوم یا یک چهارم جمعیت زیر سقف است، این مسائل را رعایت کنند و هرگز از این قوانین تخطی نکنند، خوشبختانه در محرم شاهد رعایت بسیار خوب عزاداران حسینی بودیم.

حجت‌الاسلام سیادت با اشاره به نبود کلیکنیک تخصصی در این شهرستان تصریح کرد: اکنون کلینیک تخصصی هم در این شهرستان راه‌اندازی شده است؛ اورژانس ۱۱۵ هم پیگیری کردیم؛ پیگیری ساخت بیمارستانی که به تعویق افتاده بود را انجام دادیم، زمین جدیدی گرفتیم و کلنگ زنی کردیم و حتی اسم آن را به نام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گذاشتیم.

وی یادآور شد: در برگزاری مراسم دهه اول محرم، با توجه به ممنوعیت دسته گردانی و آئین‌های سنتی – مذهبی شمع گردانی و شبیه خوانی در تاسوعا و عاشورای حسینی با همراهی هیئت امنای محلات و مساجد شهرستان سعی شد تا از تجمعات در این ایام جلوگیری شود. در همین ایام ماسک و مواد ضد عفونی به هیئات مذهبی اهدا شد.

استاد حوزه علمیه، استقبال مردم از واکسیناسیون را خوب ارزیابی کرد و گفت: مردم را به زدن واکسن ایرانی تشویق کرده‌ایم؛ بیش از ۹۰ درصد مردم نمازگزار مسائل کرونایی را رعایت می‌کنند و مسائل بهداشتی پایبند هستند که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.