راهکار جدید دولت ژاپن برای مبارزه با همه گیری کرونا

مقامات ژاپنی در نظر دارند اماکن ورزشی بازی‌های المپیک را به مراکز درمانی موقت برای مبارزه با کرونا تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، با شدت گرفتن همه گیری کرونا در جهان، دولت‌ها به دنبال یافتن راهکار‌های تازه‌ای برای کنترل این بیماری هستند. مقامات ژاپنی که به تازگی میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ بودند، برنامه‌ای جدید در این زمینه دارند.

بر این اساس، مقامات شهر توکیو، پایتخت ژاپن در حال بررسی برنامه‌ای هستند که طی آن اماکن ورزشی را به صورت موقت به مراکز درمانی برای مقابله با کووید ۱۹ تغییر دهند. این مقامات امیدوارند با تغییر کاربری اماکن ورزشی المپیک بتوانند از فشار‌های سنگین مبارزه با کرونا بر کادر درمان بکاهند.

دولت در نظر دارد سالن برگزاری بازی‌های آبی، سالن برگزاری مسابقات شنا، سالن برگزاری مسابقات بدمینتون و چند مرکز دیگر را به طور موقت به تجهیزات پزشکی مجهز کرده و بیماران کرونایی را در آنجا مستقر کند.

ژاپن هم اینک در موج پنجم همه گیری کووید ۱۹ قرار دارد که نوع جهش یافته دلتا کرونا دلیل بروز آن است. با ناتوانی دولت ژاپن در کنترل همه گیری، مقامات مجبور به اعمال محدودیت‌های کرونایی تا ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) شده اند.

راهکار جدید دولت ژاپن برای مبارزه با همه گیری کرونا

با آغاز بازی‌های پارالمپیک در توکیو بیم آن می‌رود که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور بار دیگر روند افزایشی داشته باشد. مسئولان مسابقات همانند بازی‌های المپیک، بازی‌های پارالمپیک را نیز بدون تماشاگر برگزار می‌کنند.

در شبانه روز گذشته بیش از ۵ هزار نفر تنها در توکیو به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر در ژاپن را آلوده کرده است. از این میان، ۱۵ هزار و ۶۲۵ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا ژاپن واکسینه نشده!!!
آخرین اخبار