پزشکان تامین کننده امنیت روحی بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با گرامیداشت روز پزشک گفت:پزشکان ضامن سلامت جامعه و تامین کنندگان امنیت روحی بیماران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،رشید حیدری‌مقدم,رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پیامی ضمن تبریک روز پزشک و داروساز به جامعه پزشکی و داروسازان، افزود: اول شهریور ماه زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی «شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا» به عنوان روز پزشک و پنجم شهریور نیز به مناسبت میلاد «محمد زکریای رازی» پزشک، فیلسوف و شیمی دان ایرانی به عنوان روز داروساز نامگذاری شده است.

او اظهار داشت: پزشکان ضامن سلامت جامعه اند و به عنوان تامین کنندگان امنیت روحی بیماران، فرشتگان نجاتی هستند که درد جسم را با روح بلندشان در سایه لطف الهی التیام می‌بخشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: پزشکان آسایش و آرامش خاطر خود را در راه تأمین سلامت بیماران هزینه می‌نمایند و به هنگام هجوم دشمنان به سرزمین مقدس اسلامی ایران سینه خود را سپر بلا کرده و با سلاح دانش و مهارت به مبارزه با ستمگران متجاوز پرداختند.

حیدری مقدم افزود: در تکمیل زنجیره ارزشمند درمان برای یک بیمار دردمند، بدون شک، داروساز یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های به هم تنیده شده و مورد نیاز در این مسیر مقدس است که در تلاش برای شفای بیمار نقشی بی مانند دارد.

امروز اول شهریور در سالنامه ملی ایران به نام «ابن سینا، حکیم هزاره ها» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.