خشم مقامات آمریکایی از سفر غیرمجاز نمایندگان کنگره به افغانستان

سفر غیرمنتظره دو نماینده کنگره آمریکا به افغانستان در حالی که واشنگتن مشغول خروج نیرو‌های خود از کابل است، منجر به خشم مقامات آمریکایی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفر غیرمجاز و غیرمنتظره دو نماینده کنگره آمریکا به کابل خشم مقامات کنگره، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا را بر انگیخت.

ست مولتن، نماینده ماساچوست و پیتر میجر، نماینده میشیگان دو قانونگذار مجلس آمریکا در حالی به افغانستان سفر کردند که واشنگتن در حال خروج نیروهای نظامی خود و اتباع خارجی از کابل است.

مولتن در پیامی توئیتری  مدعی شد که هدف از این سفر نظارت محرمانه بر خروج  نیروهای آمریکایی و کاهش خطرات این ماموریت است.

یک مقام ارشد ناشناس دولتی در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد: سفر آنها احمقانه و خودخواهانه است. آنها برای آنکه بتوانند لحظه‌ای جلوی دوربین‌ها قرار بگیرند و خودنمایی کنند، خروج دیپلمات ها و نیروهای خدماتی ما را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهند.

این دو نماینده با رد این ادعاها گفتند: خیلی‌ها از آمدن ما تشکر کردند.

آنها با انتقاد از خشم و انتقاد مقامات، خواستار تمدید مهلت ۳۱ آگوست برای خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان شدند و گفتند: زمان بیشتری برای تکمیل خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیاز است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  در این باره به خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از اعضای مجلس نمایندگان می خواهند به افغانستان بروند اما در چنین وضعیتی این سفر عاقلانه نیست. سفر اعضای کنگره به افغانستان و کشورهای اطراف باعث می شود خروج ایمن و سریع نیروهای آمریکایی و اتباع خارجی از افغانستان در معرض خطر قرار گیرد.

در اجلاس مجازی سه شنبه گروه ۷، مقامات ارشد لندن، برلین و پاریس ابراز نگرانی کردند که به زمان بیشتری برای تکمیل ایمن خروج همه نیروهای خود از افغانستان نیاز دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار