مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از افزایش بیش از ۷ برابری اعتبار برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،هادی ابراهیمی،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به افزایش بیش از ۷ برابری اعتبار برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در  هرمزگان  گفت:کل اعتبار مشاغل خانگی در سال ۹۹ بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بود، اما این اعتبار در سال ۱۴۰۰ با افزایش بیش از ۷ درصد به ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این امر موجب در برگیرندگی متقاضیان بیشتری برای راه اندازی مشاغل خانگی است.

ابراهیمی افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات قرض الحسنه منطبق بر ظرفیت‌ها و اولویت‌های منطقه و مورد تائید دستگاه‌های اجرایی و متقاضیان آماده ورود به بازار کار اعطا می‌شود.

او گفت: در قالب حمایت از راه اندازی و توسعه مشاغل خانگی ۲ نوع تسهیلات به متقاضیان اعطا می‌شود که نوع اول به افراد مستقل و کسانی که به تنهایی می‌خواهند کسب و کار خانگی راه بیاندازند تا سقف ۵۰ میلیون تومان است و نوع تسهیلات دوم برای پیشران‌ها و پشتیبان‌ها است که به ازای هر نفری که سر کار ببرند ۵۰ میلیون تومان تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تاکید کرد: بنابر ابلاغ وزارتخانه ۱۸۴ میلیاردریال از این تسهیلات سهم بانک توسعه تعاون و ۱۸۴ میلیاردریال سهم بانک رفاه کارگران برای پرداخت تسهیلات به متاقضیان راه اندازی مشاغل خانگی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.