سرگردانی بیماران کرونایی در بیمارستان دولتی مراغه

بیماران کرونایی در مراغه این روز‌ها برای دریافت خدمات درمانی همچنان در مراکز درمانی در بدترین شرایط سرگردانند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،در شهرستان مراغه با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت این روز‌ها دسترسی به کمترین امکانات درمانی، پزشک متخصص، درمانگاه وداروبسیار سخت و برای مردم نگران کننده است.

یک بیمارکرونایی درمراغه برای رسیدن به بیمارستان یا درمانگاه سرگردان می‌شود تا شاید بتواند پس از دو تا پنج روز به دارو و درمان دسترسی یابد.

بیمارن اطلاع ندارند که برای دریافت خدمات به کجا مراجعه کنند و کمبود تست‌های تشخیص کرونا از دیگر مشکلات این روز‌های این بیماری منحوس در مراغه است.

کسانی که بخواهند در مرکز بهداشتی قبرستان آقلار به تست تشخیص کرونا مراجعه کنند حتما باید ساعت ۴ تا ۵ صبح مراجعه کنند تا بتوانند جزو ۱۰۰ نفری باشند که تا ظهر از این خدمات استفاده می‌کنند.

این روز‌ها در مراغه بیماران کرونایی برگه پذیرش در درست برای دریافت واکسن رمدسیویر مجبور هستند با وجود بیماری با چند همراه ساعت‌ها منتظر دریافت واکسن باشند.

بیماران کرونایی اعزامی از سوی پزشکان شهر و بیمارستان امیرالمومنین مراغه عصر روز یکشنبه ۳۱ مرداد به خاطر نبود دارو، رمدسیویر آزاد هر عدد به نرخ ۷۰۰ هزار تومان از داروخانه بیمارستان سینا خریداری و تحویل کادر درمان داده اند تا تزریق بیماران شده است.

روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان سینای مراغه برای دریافت سرم و واکسن رمدسیویر کرونا مراجعه می‌کنند امام باید تا پنج ساعت در نوبت باشند.

با وجود تلاش کادر درمان، از پزشک گرفته تا پرسنل تزریق واکسن تنها ۱۰ تخت برای تزریق در نظر گرفته شده که این موضوع کار را برای بیماران سخت کرده است.

تجمع بیش از حد بیماران و همراهان آن‌ها در بیمارستان‌های مراغه، هرروز موجب افزایش تعداد بیماران کرونایی می‌شود.

آنچه این روز‌ها مدیریت بیماری کرونا را در مراغه دچار مشکل کرده ضعف مدیریت برای استفاده صحیح از امکانات و زیرساخت‌ها دردانشکده علوم پزشکی مراغه است.

بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه، هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مراغه بستری هستند.

در اطلاعیه این دانشکده آمده، روزانه در این شهرستان ۳۰۰ بیمارکرونایی شناسایی می‌شود که از این تعداد تنها ۳۰ نفر ترخیص و بستری می‌شوند.

در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مراغه نیز نزدیک به ۱۷ نفر بستری هستند.

بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه روزانه ۲ نفر بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.