در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت پایه مسکن ملی اعلام شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده اما ممکن است قیمت‌ها تغییر کنند.

 به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص قیمت تعیین شده مسکن ملی گفت: قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده، اما طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه شاخص تعدیل قیمت ها را تعیین می‌کند که بر این اساس قیمت‌ها ممکن است تغییر کند.

او ادامه داد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه تعدیل و تورم بخش ساختمان که از ابتدای سال تا کنون در نظر گرفته شده، حدود ۷۸ درصد تا ۸۰ درصد بوده است. با در نظر گرفتن این ۷۸ درصد ممکن است قیمت پایه مسکن ملی به حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

حق شناس بیان کرد: ۱۶ هزار و ۱۳۸ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر در حال ساخت است که ۶.۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او با بیان اینکه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در ۵ دوره برای متقاضیان صورت گرفته است، گفت: براین اساس ۴ دوره ثبت نام توسط وزارت راه و شهرسازی و توسط بنیاد مسکن در شهر‌های مختلف از جمله شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت صورت گرفت.

حق شناس بیان کرد: بنیاد مسکن مسئولیت ساخت واحد‌های مسکن ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و تعدادی از شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را برعهده دارد و این اقدام در قالب یک کار مشترک با وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام می‌شود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اظهار کرد: در بحث اقدام ملی ۶۱۸ شهر با مسئولیت بنیاد مسکن ساخته می‌شود و در این ۵ دوره ۵۰۴ هزار و ۱۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

حق شناس با بیان اینکه متقاضیان باید از سه مرحله عبور کنند تا مورد تایید نهایی قرار گیرند، گفت: متقاضیان در سامانه طرح اقدام ملی مسکن باید شرایط ویژه از تعهد داشتن سبز بودن فرم (ج) و مالک نبودن واحد مسکونی را داشته باشند.

او گفت: از ۵۰۴ هزار نفر، ۳۱۰ هزار نفر واجد شرایط بودند و البته این تعداد از متقاضیان هم باید دو کنترل دیگر را توسط بنیاد مسکن انجام دهند و پس از تایید شدن اصالت، متقاضیان مدارکشان را بارگذاری می‌کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه از تعداد ۷۴ هزار و ۸۸۷ متقاضی، ۳۱۰ هزار نفر تاییده نهایی را دریافت کرده اند، گفت: از این تعداد حدود ۶۰ هزار و ۷۰۴ نفر به بانک مسکن معرفی شده و ۵۳ هزار و۴۲۸ نفر هم مبلغ ۴۰ میلیون تومان را که شرط لازم برای تایید شدن نهایی است، واریز کرده اند.

او بیان کرد: بنیاد مسکن در شهر‌هایی از جمله بندرعباس، قم، زنجان و تعدادی دیگر از شهر‌ها هم مسئولیت ساختن مسکن ملی را بر عهده دارد.

حق شناس تصریح کرد: برای ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر امکان اقدام اجرایی مسکن ملی وجود ندارند که از این تعداد برای ۶ هزار نفر زمین قطعی نشده و برای ۳هزار و۷۳۷ نفر هم اراضی دچار اشکال شده که البته طی جلساتی که با کمیسیون ماده ۵ برگزار کرده ایم، مشکل برخی از اراضی این واحد‌ها برطرف خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با بیان اینکه بنیاد مسکن برای ۴۴ هزار نفر برنامه اجرایی در نظر گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۲۴ مورد را بنیاد انجام می‌دهد و ۱۹ هزار و ۲۸۰ مورد واحد را مدیریت می‌کند که توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.

او با بیان اینکه برای ۴۴ هزار و ۸۱۴ نفر وضعیت آن‌ها مورد تحقیق قرار گرفته است، گفت: تعدادی از آن‌ها که حدود ۱۹ هزار و ۲۸۰ پروژه می‌شود نوسازی بوده که تعدادی از این واحد‌ها در حال اجرا است به طوری که وظیفه گرفتن پروانه این واحد‌ها برعهده بنیاد مسکن است.

حق شناس تاکید کرد: تاکنون پیشرفت فیزیکی ۱۶ هزار و ۳۳۸ واحد بنیاد مسکن در قالب مسکن ملی حدود ۶.۳ درصد بوده که میانگین پیشرفت این واحد‌ها از یک درصد تا ۵۰ درصد بوده است به طوری که برخی از آن‌ها در مرحله نازک کاری قرار دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود ۳ هزار و ۹۹۹ واحد که با مشارکت ساخته شده پیشرفت فیزیکی آن‌ها ۷.۸ درصد رسیده، پیشرفت فیزیکی پروژه‌های انبوه سازی که حدود یک هزار و ۲۷۷ واحد است هم حدود ۵ درصد بوده است.

او توضیح داد: حدود ۷ هزار نفر متقاضی که ۴۰ میلیون تومان واریز نکرده اند، حذف شده‌اند و البته ممکن است اراضی کافی وجود داشته باشد و این متقاضیان حذف نشوند.

او درباره اجرای سایر طرح‌های مسکن شهری توسط بنیاد مسکن اعلام کرد: امسال اجرای طرح‌های مسکن شهری به غیر از طرح‌های اقدام ملی مسکن شامل ۷ هزار و ۴۸۸ واحد جدید است که در برنامه امسال بنیاد قرار دارد. همچنین ۱۳ هزار و ۷۷۶ واحد نیز از سال گذشته به امسال انتقال یافته است که در برنامه تکمیل امسال بنیاد قرار گرفته است.

حق‌شناس در پایان تصریح کرد: امسال در مجموع ۶۶ هزار و ۷۸ واحد که شامل طرح اقدام ملی مسکن و مسکن شهری در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است توسط بنیاد اجرایی و عملیاتی می‌شود که با ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر و پروژه‌هایی که در بافت فرسوده چابهار به بنیاد محول شده است این رقم به ۷۰ هزار و ۵۷۸ واحد می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ملی ، قیمت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام مجدد
کارخانه خودرو سازی یجور بازار ثبت نامه راه انداخته و شماها هم ی جور دیگه بازار ثبت نامه مسکن راه انداختین . خدا بداد مردم برس
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
قیمت خرید واحد اپارتمانی ۹۰ متری از طرح مسکن مهر احمدی نژاد در شهر گلبهار مشهد که کلی خالی مانده الان میدن ۲۸۰ میلیون تومان .چطور حساب کردن که الان قیمت ساخت مسکن ملی ۲۰۰ میلیون که بپردازیم و معلوم نیست کی تحویل میدن . کسی هم از مشهد حاضر نیست برن تو شهرک گلبهار زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
اگه انتخاب شهر به عهده خودمون بود بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اسدی
۱۰:۱۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این قیمت هارو از کجا آوردید. قرار بود 200 میلیون بدیم و 100 تومانم وام بودو واحد تحویل بگیریم. چرا همش داستان های جدید درست میکنید. سیمان و آهن که دست دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
در انتظار تایید مدیر یعنی استعلام ها انجام شده؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام من مستجر هستم با حقوق ماهی ۳۶۰۰اداره کار ماشین فرش زیر پامو فروختم ۹۰میلیون ریختم حساب مسکن‌ملی ای مسعولین محترم خدا وکیلی با این گرانی قیمت نبرید مگه دولت نمیگه مسکن ملی باید مردمشو کمک کنه مملکت ماسر ثروت خوابیده درسته دست مردم نیست دست دولت که هست حالا میخواد تو عمرش یه کمکی به ماکنه تو مسکن ملی همه توان که کارگر همینه باید دولت هم همایت کنه مسولین کمی هم به فکر ما مستجر های درخواست مسکن ملی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس *
۱۱:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
مسکن ملی _مسکن مهر یا هر اسمی که براش تعریف کنید میشود حاشیه نشینی شهری( این مسکن ها خارج از شهرها ساخته خواهد شد) افرادی که داخل شهر احتیاج به مسکن دارند چطور ایا فکری بحال انها شده است خیر
خدا قوت دلاور خسته نباشی دلاور
بس با این اوصاف قیمت مسکن داخل شهر کاهش نخواهد یافت
فقط افرادکم بضاعت که مستاجر هستند به نوعی مجبور به کوچ (مهاجرت ) اجباری از شهر به حاشیه شهر میشوند
سیاست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
صاحبخونه شدن برای امثال ما که شغل آزادیم دیگه رویا شده.
Iran (Islamic Republic of)
وحید همتیار
۰۷:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام زودتر این مسکن ها را بسازن ک هر سال تو فکر گران کردنشان نباشن
Iran (Islamic Republic of)
زارعی
۰۱:۱۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
آخه با این قیمتی که برامسکن ملی گذاشتید یه کارگر بدبخت چجوری بامزد کارگری آورده یا قسط با مبلغ زیاد و پرداخت کنه؟؟ خودتون قضاوت کنید، تورو خدا این نوع قشر از آدما هم درنظر بگیرید، اینا هم آرزو دارن خونه داربشن. خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
تا بخواد دست مشتری برسه، قیمت آزاد درمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
بابا ما مسکن نخواستیم یه کانکس ۴۰ متری با وام ۵ ساله بدین خاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه مشاورین املاک هیچ به قانون بها نمیدهند و هر طور که میخواهند قرارداد تعیین میکنند و کسی نظارت نمیکند و هر روز هم طمعشان بیشتر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
با وام ۱۸ درصدی که دست کمی ار رباخواری نداره مگه میشه صاحب مسکن شد؟
مصالح را ارزان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۲۱:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
مشکل مسکن تو دنیا فقط همین جا رتبه اول دنیا رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
اطلاعیه: گرانی وتورم افسارگسیخته همچنان ادامه داردومردم منتظرارزانی نباشند
مخبرمعاون اول رییس جمهور
با توجه به انتشار گسترده مطلبی در شبکه های اجتماعی با عنوان «ارزانی در راه است، مردم از خرید خانه و ماشین ووو دست نگه دارندچون همه چیز ارزان خواهد شد» و انتساب آن به مخبر معاون اول رئیس جمهور، بدینوسیله به اطلاع می رساند،بیان چنین مطلبی از سوی معاون اول رئیس جمهور تکذیب می شود.ومردم منتظرارزانی نباشندوگرانی وتورم افسارگسیخته همچنان ادامه دارد
دفتر معاون اول رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
اقا این املاکی ها را تعطیل کنید بخش زیادی از مسائل مربوط قیمت مسکن و اجاره ها حل خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم کیوانزاده
۱۸:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
طرح مسکن ملی مثل بقیه کار های این مملکت است بیشتر جنبه جوک ‌وبازی دارد تا واقعیت باز پیمان کاران دست نشانده وساخت وساز های آبکی وسرگرداانی مردم درآخر سهم مردم هیچ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
با حقوق کارگری 4 م و 5م عمرا نمیشه خانه دار شد اینها هم همش ساخته شده فقط برا دلال و سرمایه دار . کاش دم از اینکه هرروز غصه کم شدن ازدواج و پیرشدن جمعیت میخورم نمیزدند . کامل وام با باز پرداخت بلند مدت وبدون سود همش هم به نفع صنعت و جامعه تمام
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
نزدیک دو ساله سرکار گذاشتند ما رو مدارک رو از ما تحویل گرفتند ولی میگن هنوز زمین به این طرح بنیاد مسکن اختصاص نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
به عمر ما کفاف نمیده
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۵:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
چرا رسانه ملی و شبکه های خبری از پخش مکرر اخبار و معرفی مسکن ملی خودداری می کنن.
انشالله با مسکن ملی کمر دلالان و سودجویان حوزه مسکن شکسته خواهد شد. قطعا تا پایان سال ۱۴۰۰ قیمت مسکن به نصف قیمت فعلی کاهش خواهد یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
مگه با حقوق کارگری میشه خونه دار شداینها هم ساخته شده فقط برا دلال و سرمایه دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
یعنی همه شهرها قیمت ۴۵۰ میلیونه واسه واحد ۱۰۰متری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
واقعا ملت را دست انداخته اید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
با متری ۴ میلیون و پانصد هزارتومان که میشه به صورت آزاد هم خونه ساخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
کجا اخه متری ۳۷۰۰ الان من مسکن ملی پردیس دارم همین الان که کاری نکردن متری ۵۵۰۰واسه من افتاده و پول گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
ما که خیری نه از مسکن مهر دیدیم نه مسکن ملی چون با اینکه تو دنیا فقط یه ماشین به اسممونه ولی گفتن واجد شرایط نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
زمین رایگان ب ما مردم بدهید خودمان میسازیم..مگر ارث باباتون هس ک زورتان میاد زمین ب مردم واگذار کنید..امیدواریم رئیسی چون احمدی نژاد در ساخت مسکن عمل کند. تا همه مردم و خانه ندارند صاحب خانه شوند.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
سلام و عرض ادب خدمت باشگاه خبرنگاران
باید عرض کنم با این قیمت و وام مسکن ملی باید ماهانه ۱۱ میلیون قسط بدیم که از کارمند و کارگر بعید است از عهده ش بربیاد
سوالی داشتم بعضی پروژه ها جلو هستن مثل پروژه ما که الان نماکاری درحال پایان هست خواستم بدونم قیمت هر پرژوه مربوط به قیمت تمام شده خوده ان پروژه هستش یا نه مثلا میلگردی که برای ما خرید کردن ۷۰۰۰ تومان بود و الان بالای ۱۵۰۰۰ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
کسایی رو خبر داشتم که مسکن مهر داشتن که به اسمشون نخورده بود و در این مسکن ملی هم ثبت نام کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
ما چون چهل میلیون اولیه اش رو هم نتونستیم جور کنیم انصراف دادیم
Iran (Islamic Republic of)
سپهرمحبی
۱۷:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
سلام دوست عزیز کجابابدبریم ثبت نام کنیم چجوریه شرایطش ممنون میشم راهنمایی کنید
Australia
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
برای بار هزارم
مشکل گرونی مسکن با ساخت واحد در یونجه زار حل نمیشه
باید دست دلال ها و بانک ها قطع شه
شماها بدرد هیچی نمیخورین میایین تز میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
ما که عمر داریم باید اجاره نیشن باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
فقط شعار، تمام‌پروژه ها روی خاک یا نهایتا ۱۰ درصد پیشرفت و چندین مرحله اخذ پول سنگین از متقاضیان تمامی دستاورد آقایون در حوزه مسکن ملی بوده. باور ندارید یک سر به پرند و پردیس و هشتگرد بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۴۰۰
دولت جديد بايد مسكن ملي رابا همان قيمت دو ميليون وهفتصد توافق شده تحويل مردم دهد 40ميليون كه زمان ثبت نام گرفتند. تا امروز هم نزديك به 150 ميليون از ملت گرفته اند حالاهم كه دولت جديد اومده عوض اينكه مرهمي باشه بردل زخم خورده مردم شده نمك روي زخم فقط بايد امام زمان ظهور كنندتاهمه چي درست شه
آخرین اخبار