استاندار خراسان جنوبی:

بازگشایی مدارس با فراهم شدن همه شرایط انجام می شود/ لزوم خرید محصولات بهداشتی دارای کیفیت مرغوب

استاندار خراسان جنوبی گفت: هنوز تصمیم قطعی برای بازگشایی مدارس گرفته نشده است اما امر بازگشایی تنها با فراهم شدن همه شرایط انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: هرچند محدودیت‌های سراسری شب گذشته به اتمام رسید، اما باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم داشته باشد.

او افزود: محدودیت تردد شبانه همچنان در سراسر استان ادامه دارد و در ارتباط با تالارها، باشگاه‌های ورزشی و استخر‌ها همان مصوبات قبلی نسبت به بسته بودن آن‌ها پایدار است و رستوران‌ها باید به صورت بیرون‌بر خدمات‌دهی کنند.

ملانوری بیان کرد: براساس گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، خراسان جنوبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک رتبه برتر کشوری را دارد اما تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: لازم است رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه نسبت به اقناع افکار عمومی و ارتقای شرایط باز هم اقدام کنند.

او ادامه داد: با توجه به ارادت مردم استان به امام حسین (ع) و شهدای کربلا، مراسم عزاداری می‌تواند با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و منازل تا پایان ماه صفر انجام شود.

ملانوری درباره فعالیت واحد‌های صنفی اظهار کرد: فعالیت واحد‌های صنفی و خدماتی مثل تالارها، استخرها، باشگاه‌ها و مکان‌هایی که محل تجمع هستند، همچنان تعطیل است و رستوران‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این دستورالعمل شامل همه رستوران‌هاست چه رستوران‌هایی که از اداره کل صنعت، معدن و تجارت و چه تعدادی که از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوز دارند و در این زمینه دستگاه‌های متولی باید نظارت جدی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


او افزود: نحوه فعالیت واحد‌های صنفی به صورت کلی براساس مصوبات قبلی استمرار می‌یاید یعنی واحد‌های صنفی محدود نمی‌شوند، ولی با کسانی که دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.

ملانوری با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون کرونا در هفته‌های اخیر بیان کرد: با تلاشی که در استان برای تامین واکسن انجام شد، تاکنون ۳۴.۹ درصد جامعه هدف واکسینه شدند که پنج درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

استاندار خراسان جنوبی بر گسترش برنامه واکسیناسیون تا ایمن‌سازی جامعه تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به واکسیناسیون کارگران معادن زیرزمین پس از بررسی‌های لازم اقدام کند و در ارتباط با زندان‌ها همین مصوبه اجرا شود.

او درباره آیین اربعین حسینی اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی برای حضور در مراسم اربعین گرفته نشده است و نتیجه قطعی پس از بررسی‌های لازم اعلام خواهد شد.

ملانوری عنوان کرد: در ارتباط با بازگشایی مدارس نیز تصمیم قطعی وجود ندارد و طبق تأکید رییس جمهوری در ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس در صورت فراهم شدن تمهیدات بهداشتی لازم و واکسیناسیون تمامی افراد در ارتباط با دانش‌آموزان بازگشایی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها تلاش بیشتری در ارتباط با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فرهنگ‌سازی آن داشته باشند گفت: طبق پیش بینی‌ها تا ۲ تا سه سال آینده باید سبک زندگی کرونایی را تجربه کنیم پس باید مسائل روزانه با قوت هم از طریق دستگاه‌ها و هم در خانواده دنبال شود.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت مردم و طبق گزارش‌های رسیده مبنی بر توزیع اقلام بهداشتی کم‌کیفیت در استان، با توزیع‌کنندگان و فروشندگان این اقلام برخورد جدی و قضایی خواهد شد.

ملانوری بیان کرد: هرگونه خرید از توزیع کنندگان باید با ارائه شناسنامه بهداشتی و کیفیت محصول باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: به غیر از توزیع‌کنندگان این اقلام درخصوص فروشندگانی که اقدام به فروش محصولات بی‌کیفیت همچون ماسک کنند باید در وهله اول تذکر داده و پس از آن برخورد شود.

او با تأکید بر اینکه مدیران ادامه روند توسعه و آبادانی استان را با قوت ادامه دهند افزود: تمامی پروژه‌های عمرانی و سایر حوزه‌ها را با رعایت همه‌جانبه دستورالعمل های بهداشتی می‌توان ادامه داد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.