پرورش ماهیان زینتی فرصتی برای اشتغالزایی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی اصفهان گفت: تولید و پرورش ماهیان زینتی موجب اشتغالزایی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان اصفهان شده است.

محمد رضا عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۱۲۰ گونه انواع ماهیان زینتی تولید می‌شود که شامل تخم گذار و زنده زا هستند که استان اصفهان با بیش از ۶۷ میلیون قطعه توانسته رتبه اول کشور را در حوزه تولید ماهیان زینتی بدست بیاورد.

او تصریح کرد: ماهیان زینتی در بیش از ۵۰ درصد شهرستان‌های استان تولید می‌شود که بیشترین آن‌ها به ترتیب در کاشان با ۴۰ میلیون تولید، نجف آباد، اصفهان است و ۱۶ شهرستان دیگر هم تولید ماهیان زینتی دارند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی اصفهان بیان کرد: پرورش ماهیان زینتی اشتعال زایی خوبی را در سطح استان داشته با وجود نیاز کمی به آب به راحتی پرورش داده می‌شوند مثلا با ۸۰ متر مکعب آب و با تولید ۵۰ هزار قطعه می‌توانند به این کسب و کار بپردازند.

عباسی درباره ایجاد اشتغال زایی خوب بواسطه تولید ماهیان زینتی اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر بواسطه تولید ماهیان زینتی در استان مشغول به کار هستند. افراد متقاضی این کسب و کار باید حتما حقابه‌ای از یک منبع آبی داشته باشد تا بتواند به تولید ماهیان زینتی بپردازد.

او خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال بیشتر در شهرستان‌های کاشان، نجف آباد، اصفهان پیشنهاد تشکیل شهرک‌های ماهی زینتی داده شده که در شهرک سازمان آب هم بایستی همکاری نماید، تولید کنندگان می‌بایست درقالب تشکل ویا اتحادیه در توسعه صادرات با ما همگام باشند و با پیگیری‌های این مدیریت وبا حمایت نماینده محترم شهرستان کاشان جناب دکتر ساداتی نژاد زیر ساخت شهرک ماهیان زینتی کاشان آماده شده است و امید واریم که این کار در شهرستان‌های اصفهان ونجف آباد نیز با حمایت وتعامل سازمان‌های مرتبط عملیاتی شود.

عباسی افزود: ماهیان زینتی از استان به سایر استان‌ها و کشور‌هایی مثل ترکیه و عراق صادر می‌شوند و توانسته ارز آوری خوبی به کشور داشته باشد؛ و باید روند صادرات تسهیل و تسهیلاتی جهت حمایت و اشتغال زایی و درآمد به تولید کنندگان ماهیان زینتی داده شود و بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار