مک مستر: جنگ در افغانستان با شکست آمریکا پایان یافت

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اذعان کرد همه مقامات آمریکایی در جنگ افغانستان که با شکست واشنگتن پایان یافت، مسئول هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مک مستر، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در اظهاراتی در پی خروج نیرو‌های آمریکایی تا ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) اعلام کرد که جنگ در افغانستان با شکست خود واشنگتن پایان یافت.

مک مستر، که در دولت ترامپ خدمت می‌کرد، اذعان داشت: «همه ما در جنگ افغانستان که با شکست آمریکا پایان یافت، مسئول هستیم.»

او در ادامه با اشاره به جنگ ۲۰ ساله افغانستان گفت: «جنگ افغانستان، جنگی یک ساله بوده است که ۲۰ بار با استراتژی‌هایی مبنی بر پیش فرض‌های نادرست انجام شد.»

مستر در ادامه افزود: «البته آنچه که غم انگیز است، این است که این جنگ با شکست خود ما پایان یافت. منظور من این است که ما چندین سال پیش تلاش پایداری داشتیم که اگر آن را تداوم می‌بخشیدیم، می‌توانستیم از آنچه در حال حاضر اتفاق افتاد، جلوگیری کنیم. در عوض، آنچه ما انجام دادیم این است که در واقع تسلیم یک سازمان جهادی شدیم و فرض کردیم هیچ عواقبی نخواهد داشت. ولی ما امروز پیامد‌های آن را می‌بینیم.»

این مقام سابق آمریکایی همچنین تصریح کرد که من هرگز بر این عقیده نبودم که ما باید جان آمریکایی‌ها را فدای ایجاد یک حکومت دموکراتیک در افغانستان کنیم، کشوری که در تمام طول تاریخ خود حتی یک بار هم یک کشور متحد نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار