شمار حامیان جدایی ایرلند شمالی از انگلیس افزایش یافته است

گزارش‌ها نشان می‌دهد شمار هواداران جدایی ایرلند شمالی از انگلیس و پیوستن به جمهوری ایرلند افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد شمار هواداران جدایی ایرلند شمالی از انگلیس و پیوستن به جمهوری ایرلند افزایش یافته است.

جری آدامز، سیاستمدار با نفوذ ایرلندی و رهبر سابق حزب شین فن در مصاحبه با رسانه‌ها اظهار کرد: همه پرسی بر سر جدایی از انگلیس می‌تواند ظرف سه سال آتی برگزار شود.

این در حالی است که طبق نظرسنجی‌های منتشر شده هم اکنون ۴۲ درصد مردم ایرلند شمالی خواهان پیوستن به جمهوری ایرلند هستند و نزدیک ۱۰ درصد هم هنوز در این باره به نتیجه نرسیده اند، اما حامیان همه پرسی معتقدند نسبت به پیش از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا به طور چشمگیری هواداران جدایی از انگلیس و پیوستن به جمهوری ایرلند افزایش یافته است.

هواداران جدایی ایرلند شمالی از انگلیس معتقدند با توجه به جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، پیوستن ایرلند شمالی به جمهوری ایرلند می‌تواند منافع آنان را بیشتر تامین کند.

همچنین حامیان جدایی ایرلند شمالی از انگلیس و پیوستن به جمهوری ایرلند معتقدند دو ایرلند یک کشور واحدند و باید به هم بپیوندند.

افزایش هواداران جدایی ایرلند شمالی و اسکاتلند از انگلیس به یکی از چالش‌های اساسی لندن مبدل شده است و دولت مرکزی تلاش می‌کند با دادن امتیاز‌های بیشتر به این مناطق، آنان را راضی نگه دارد تا بلکه بتواند سودای جدایی را از سر آنان بیرون کند.

ایرلند شمالی هم اکنون تنها راه زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست. این منطقه یکی از چالش‌های اساسی انگلیس با اتحادیه اروپا در روند جدایی انگلیس از این اتحادیه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار