بسته اخبار حوادث ۸ شهریورماه ۱۴۰۰؛

اعتراف سارق تلفن همراه در ایرانشهر/ احتکار لوازم پزشکی و بهداشتی در زاهدان

مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۸ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث دوشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

اعتراف سارق تلفن همراه در ایرانشهر

با تلاش مأموران کلانتری انتظامی شهرستان ایرانشهر سارق تلفن‌های همراه در عملیاتی ضربتی دستگیر و به ۳۷ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ "حسن کیخا  فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت:در پی وقوع یک مورد سرقت تلفن همراه در یکی از محلات حاشیه‌ای ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و جمع آوری سرنخ‌های موجود، ردپای یکی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار شهرستان را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از روستا‌های شهرستان طی هماهنگی با مقام قضائی او را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ کیخا بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۳۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف که در ادامه این متهم ۳۵ ساله پس از انتقال به یگان انتظامی، به جرم خود اعتراف و در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۳۷ فقره سرقت تلفن همراه در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به معرفی وی به مراجع قضائی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی از تردد بی مورد در ساعات خلوت و کم تردد در نقاط حاشیه‌ای شهر خودداری و درصورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

توقیف هیدروکربن قاچاق از ۲ دستگاه تریلی

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان  از توقیف ۲ دستگاه تریلی نفتکش حامل ۶۰ هزار لیتر"هیدروکربن" قبل رسیدن به مقصد خبر داد.

سرهنگ"حسین علیزاده مقدم  اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد افرادی سودجو قصد انتقال غیر قانونی محموله بزرگ مشتقات نفتی، از نوع هیدرو کربن از استان خراسان رضوی به استان سیستان و بلوچستان و سپس قاچاق آن به خارج از کشور را دارند.

وی افزود: در همین رابطه مأموران با کنترل و رصد مسیر انتقال این محموله بزرگ سوخت قاچاق در محور "نهبندان-زاهدان"، موفق شدند ۲ دستگاه تریلی نفتکش قاچاقچیان را توقیف و در بازرسی از آن‌ها ۶۰ هزار لیتر سوخت هیدروکربن قاچاق فاقد هر گونه مجوز قانونی را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله برابر اعلام کارشناسان ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورده شده است.

سرهنگ علیزاده مقدم در پایان با اشاره به دستگیری ۴ متخلف و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس استان در مقابله با پدیده قاچاق سوخت و کالا تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

احتکار ۸۰ میلیاردریال لوازم پزشکی و بهداشتی در"زاهدان"

 فرمانده انتظامی استان  سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۶۰ هزار عدد انواع لوازم پزشکی و بهداشتی احتکار شده به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهر زاهدان خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی دست یافتندکه نشان می‌داد فردی سود جو اقدام به احتکار مقادیری قابل توجهی سرم خوراکی و انواع لوازم پزشکی و بهداشتی در ۲ انبار بزرگ در شهرستان زاهدان کرده است.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات میدانی نامحسوس و حصول اطمینان از موضوع، هر ۲ انبار را شناسایی و با هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در بازرسی از این ۲ انبار بیش از ۶۰ هزار قلم انواع لوازم پزشکی و بهداشتی شامل: سرم‌های خوراکی، قرص‌ها و مکمل‌های رژیمی، تجهیزات دندانپزشکی، دستگاه‌های سنجش فشار و قند خون، مواد ضدعفونی کننده و ... که هیچ کدام مدرکی دال بر نگهداری قانونی نداشته و در سامانه انبار‌های وزارت صمت ثبت نگردیده بودند، کشف شد.

سردار طاهری با اشاره به دستگیری یک نفر و معرفی او به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی کالا‌های کشف شده را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه احتکار و قاچاق کالا، اثرات سوء و مخربی بر امنیت اقتصادی کشور دارد ضمن تاکید به برخورد قاطعانه پلیس با اخلالگران نظام اقتصادی از شهروندان خواست، اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار