مخالفت بیشتر آمریکایی‌ها با سیاست بایدن در افغانستان

طبق نظرسنجی‌های انجام شده کمتر از ۴۰ درصد آمریکایی‌ها با روش خروج نیرو‌های نظامی این کشور از افغانستان موافق هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق نظرسنجی که توسط خبرگزاری رویترز و پایگاه اطلاع رسانی ایپسوس در روز گذشته انجام شد سه چهارم آمریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند معتقد بودند نیرو‌های نظامی آمریکایی تا تخلیه تمامی غیرنظامیان از خاک افغانستان باید در این کشور می‌ماندند.

این نظرسنجی که در سه روز متوالی از ۲۷ تا ۳۰ ماه جاری میلادی (اوت) انجام شد نشان داد بیش از ۵۱ درصد آمریکایی‌ها با استراتژی خروج بایدن از افغانستان موافق نیستند؛ در حالی که کمتر از ۳۸ درصد شرکت کنندگان با این سیاست رییس جمهور آمریکا موافق بودند.

آمریکا و متحدانش در هفته‌های گذشته حدود ۱۲۲ هزار نفر از نیرو‌های خود و شهروندان افغانستانی که در این مدت با آن‌ها همکاری کرده بودند را از این کشور خارج کردند.

اما برخی از آمریکایی‌ها و صد‌ها نفر از افغانستانی‌ها موفق به خروج از کشور نشدند که از این پس باید تحت کنترل طالبان زندگی کنند. واشنگتن اعلام کرده تلاش‌های خود را برای خروج این افراد از افغانستان دنبال خواهد کرد.

در نظرسنجی که به این مناسبت انجام شد بیش از ۴۹ درصد آمریکایی‌ها معتقد بودند ارتش این کشور باید تا تخلیه آخرین شهروند آمریکایی و نیز افغانستانی‌هایی که قصد خروج داشتند در این کشور باقی می‌ماند. از افرادی که در این نظرسنجی حضور داشتند تنها ۱۳ درصد آن‌ها معتقد بودند که آمریکا باید سریعتر نیرو‌های خود را از افغانستان خارج می‌کرد.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند مقصر اصلی اوضاع نابسامان فعلی در افغانستان شخص جو بایدن است و قطعاً باید در آینده بابت این سیاست خود پاسخگو باشد.

در این نظرسنجی مشخص شده اکثریت آمریکایی‌ها پس از حادثه فرودگاه کابل و کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی در آن نسبت به حزب دموکرات اعتراض دارند. بیشتر آمریکایی‌های حاضر در این نظرسنجی معتقدند جمهوری خواهان روش منطقی تری برای مبارزه با گروه‌های افراطی از جمله داعش را در پیش گرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار