۱۱ روستا و ۳۰ واحد صنعتی بیجار به گاز طبیعی متصل شدند

مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: ۱۱ روستا و ۳۰ واحد صنعتی شهرستان بیجار به شبکه گاز طبیعی کشور متصل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضمن گرامیداشت شهدای دولت بخصوص شهیدان رجائی و باهنر بیان داشت: به مناسبت هفته دولت تعداد ۱۱ روستای این شهرستان با اجرای ۵۴ کیلومتر شبکه گذاری از نعمت گاز برخوردار شدند که ۳۲۹ خانوار را زیرپوشش گاز طبیعی قرار می‌دهد.

فعله گری اضافه کرد: در بخش‌های مرکزی و کرانی تعداد ۳۰ واحد صنعتی به نام‌های پرورش شترمرغ نگاری، ۲۶ واحد صنعتی دامداری مقلی، معدن آهن صبانور، دامداری ندرمحمدی و مرغداری میر صادقی در این ایام مبارک به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی اضافه شدند.

او گفت: برای گازرسانی به ۱۱ روستا و ۳۰ واحد صنعتی افتتاح شده در مجموع ۵۴ هزار متر شبکه گذاری شده و سالانه در مصرف یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان مجموع اعتبارات هزینه شده در بخش‌های افتتاحیه را ۱۱۳ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال فقط در بخش اجرا ذکر کرد که با احتساب هزینه‌های خرید کالا، تحصیل اراضی و سایر هزینه‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای شرکت گاز هزینه در بر داشته است.

فعله گری گفت: در شهرستان بیجار ۲۰۱ روستا دارای قابلیت گازرسانی است که تاکنون ۱۸۶ روستای آن به شبکه سراسری گاز وصل شده و عملیات گازرسانی در ۱۸ روستای در حال انجام و تعداد ۱۳ روستا در دست طراحی است.

به گفته ی او ، با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی بیجار از ۹۴ درصد فعلی به ۹۸ درصد ارتقاء می‌یابد در حالیکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان در ادامه بیان داشت: ارزشمند بودن گاز طبیعی بر کسی پوشیده نیست و با اتمام هر طرح گازرسانی برای مردم آن منطقه رفاه و آسایش به ارمغان می‌آورد و به راستی که شرکت گاز استان کردستان در زمینه گازرسانی خدمات ارزنده‌ای انجام داده و رفاه و آسایش را برای عموم مردم به ارمغان آورده است.

فرماندار شهرستان بیجار اظهار داشت: مدیریت و کارکنان شرکت گاز کردستان از هیچ کوششی در جهت توسعه زیرساخت‌های تامین مستمر و همیشگی انرژی گاز طبیعی دریغ نورزیده و همیشه با جان و دل در جهت توسعه رفاه و آسایش قدم برداشته‌اند.

او در پایان سخنانش افزود: شرکت گاز استان کردستان یکی از شرکت‌های دولتی خدمت رسان است که بدون وقفه و با تلاش زیاد در جهت تامین گاز طبیعی برای منازل و صنایع فعال گام برداشته و نمونه بارز آن گازرسانی به ۱۱ روستا و ۳۰ واحد صنعتی این شهرستان است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: گاز طبیعی ، گازرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.