مدیرگروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

روماتیسم بیماری هزار چهره در روز‌های کرونایی/فقط عمل‌های اورژانسی در حال انجام است

مدیرگروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:عمل‌های اورژانسی و شکستگی حاد روماتسیمی در بیمارستان‌های استان همدان انجام می‌شود.

دکتر غلامرضا قربانی امجد مدیرگروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاز همدان، گفت:در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ فقط بیمارانی که آسیب‌های غضروف در مفصل زانو و شکستگی‌های شدید دارند به صورت اورژانسی عمل و تحت درمان قرار می‌گیرند.

او در ادامه با اشاره به پر بودن تخت‌های بیمارستانی و بیماران کرونایی بیان کرد:بیماران روماتسیمی که خفیف و غیر اورژانسی هستند مثل اصلاح انحراف زانو با شیوع همه گیری کرونا در صف انتظار عمل هستند و اولویت فقط به بیماران اورژانسی است.

مدیرگروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد:رماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که به بافت‌های خود حمله می‌کند و موجب التهاب، درد و تورم مفاصل می‌شود.

متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی زانو در همدان تصریح کرد:روماتیسم مفصلی بین سن ۳۵ تا ۶۰ سالگی بروز می‌کند و در دوره میان سالی شیوع بیشتری دارد.

قربانی امجد اضافه کرد:تب، تعریق، گردن درد، ضعف و خستگی مزمن از علائم‌های روماتیسم‌های مفصلی به شمار می‌رود.

او گفت:در حال حاضر در بیمارستان بعثت همدان در هفته ۲ تا ۳ بیمار روماتسیمی و در بخش خصوصی روزانه بین ۱و ۲بیمار تحت عمل جراحی قرار می گیرند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.