گره خوردن دست‌ها به همدیگر برای رونق اقتصاد/ وقتی با مشارکت اجتماعی، درد‌های جامعه تسکین می‌یابد

وجود شرکت‌های تعاونی باعث شده تا برای افراد زیادی شغل ایجاد شده و محصولات تولید شده به خارج از کشور صادر شود که این امر سود زیادی را نصیب کشور می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، تعاونی ها، بنگاه‌ها و واحد‌های کوچک اقتصادی مهمترین ارکان اقتصادی کشور پس از دولت هستند.

فعالیت‌های اقتصادی این مجموعه‌ها در قالب شرکت‌هایی که برای رفع نیاز‌های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی جامعه از طریق کمک‌های متقابل تشکیل می‌شوند، انجام می‌گیرد.

اشتغال روستائیان در شهر با راه اندازی شرکت های تعاونی

یکی از تعاون گران خراسان جنوبی که در دیهوک مشغول به کار است گفت: واحد تولیدی خود را در سال ۹۳ و در قالب تولید کاشی، سرامیک و موزائیک راه اندازی کرده ام.

او افزود: محصولات این واحد که مصالح ساختمانی است، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که یکی از آن‌ها تولید و فروش موزائیک نانو است.

یکی از کارگران مشغول به کار در این واحد تولیدی نیز گفت: چندین سال است که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستم و پیش از آن نیز در روستا زندگی می‌کردم.


بیشتر بخوانید


توجه به تعاونی‌ها و تعاون گران سبب می‌شود تا رونق اقتصادی در جامعه شکل بگیرد و افراد زیادی در شرایط مختلف شاغل شوند.

یکی دیگر از مزایای ایجاد شرکت‌های تعاونی این است که می‌توان در زمان تحریم و با افزایش تولید ناخالص داخلی، شرایط تاب آوری در جامعه را فراهم کرد.

کسب درآمد از شرکت های تعاونی با رونق صادرات محصولات

یکی دیگر از تعاون گران خراسان جنوبی که در رشته‌های صنایع دستی مشغول به فعالیت است گفت: در تمام شرایط می‌توانیم کار خود را پیش ببریم و تولید را رونق ببخشیم.

او افزود: ایجاد اشتغال در شرایط مختلف یکی دیگر از مزایای ایجاد کار‌های تعاونی است که در واحد تولیدی ما به خوبی این امر صورت می‌گیرد.

این تعاون گر خراسان جنوبی ادامه داد: محصولات تولیدی ما به کشور‌های مختلفی صادر می‌شود که این امر می‌تواند سودآوری زیادی را برای کشور داشته باشد.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تا تیرماه، تعاونی‌های خراسان جنوبی موفق به صادرات ۵ میلیون و ۵۸۷ هزار دلار کالا به خارج از استان شده اند.

او افزود: همچنین ۱۰۵ فرصت شغلی از محل تشکیل تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی استان از ابتدای سال تا اواسط تیرماه ایجاد شده است.

اشرفی ادامه داد: از ابتدای سال هزار و ۷۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی شامل دوره‌های حقوقی، مدیریتی و تخصصی برگزار شده است.
تا کنون در خراسان جنوبی ۹۷۷ تعاونی راه اندازی شده که زمینه اشتغال را برای ۹هزار و ۴۰۰ نفر فراهم کرده است.

ضروری است در استان مسئولان حوزه اشتغال در برنامه ریزی‌های خود بخش تعاون را به طور ویژه در نظر بگیرند چرا که در هر بخشی که مشارکت اجتماعی بیشتر شده وضعیت کشور هم بهبود یافته است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.