فرزاد: به خاطر ۱۵ میلیون تومان دوچرخه سواران ایرانی به مسابقات اوکراین اعزام نشدند

مربی دوچرخه سواری کشورمان در خصوص اعزام نشدن ملی پوشان ایران به مسابقات بین المللی اوکراین توضیحاتی را بیان کرد.

مازیار فرزاد، مربی دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لغو اعزام سه دوچرخه سوار پیست کشورمان به مسابقات اوکراین اظهار کرد: پروسه گرفتن روادید از سفارت اوکراین برای من و دوچرخه سواران بسیار طولانی شد و فایل دعوت نامه فدراسیون دوچرخه سواری اوکراین را به سفارت این کشور در تهران ارائه کردیم، اما آن‌ها اصل این دعوت نامه را از ما خواستند.

او بیان کرد: یکی از دوستان اصل این دعوت نامه را از فدراسیون دوچرخه سواری اوکراین گرفت. ما آن  دعوت نامه را به سفارت اوکراین دادیم.  فرآیند صدور روادید بسیار سخت و طولانی بود. نزدیک به اعزام به خزانه دار فدراسیون گفته شد که مبلغ مورد نیاز این سفر را تامین کند، اما روز دریافت پول، خزانه دار به ما اعلام کرد که در حساب پولی نیست و باید چند روز دیگر صبر کنیم، در حالی که ما فرصتی  نداشتیم. ما هزینه زیادی برای گرفتن روادید کرده بودیم. فدراسیون حتی نتوانست بلیت ما را تهیه کند.

او ادامه داد: هزینه بلیت رفت و برگشت برای هر نفر پانزده میلیون و هفتصد هزار تومان بود و با هزینه اسکان در مجموع هشتاد تا نود میلیون تومان برای اعزام به این مسابقات نیاز بود که نزدیک به ۱۵ میلیون تومان کم داشتیم تا به اوکراین برویم. هیئت‌های دوچرخه سواری خوزستان و لرستان که سه دوچرخه سوار پیست ما عضو این هیئت‌ها بودند به ما قول دادند که در اعزام به مسابقات اوکراین به ما کمک کنند، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

او بیان کرد: ایمان و رضا رشنو از خوزستان و کسری باقرپور از لرستان هر سه جزو ملی پوشان تیم ملی دوچرخه سواری پیست هستند و سابقه حضور در مسابقات آسیایی را دارند. تلاش زیادی کرده بودیم تا پس از سه سال دوچرخه سواران را به یک مسابقه بین المللی اعزام کنیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

فرزاد در خصوص کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای اعزام دوچرخه سواران گفت: ما با فدراسیون در ارتباط بودیم. خوب نیست که مربیان یا ورزشکاران در این موارد با وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک صحبت کند. فدراسیون باید به ما اعلام می‌کرد که بودجه‌ای برای اعزام دوچرخه سواران ندارد و ما را به کمیته ملی المپیک وصل می‌کرد. اگر ما در این خصوص حتی به کمیته ملی المپیک هم می‌رفتیم،  آن‌ها نیز از ما نامه فدراسیون دوچرخه سواری را طلب می‌کردند. تمام مربیان و دوچرخه سواران کشورمان فکر نمی‌کردند ما بتوانیم دعوت نامه ای از چنین مسابقات سطح بالایی بگیریم. مسئولان فدراسیون امیدوار بودند این اعزام انجام شودچرا که دوچرخه سواران ما پس از سه سال می‌تواستند در یک مسابقه بین المللی شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار