جمیری:

مجموعه‌های درمانی در خارگ جزیره‌ای عمل می‌کنند

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به مشکلات درمانی جزیره خارگ گفت: مجموعه‌های درمانی در خارگ، جزیره‌ای عمل می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره وضعیت بهداشت و درمان خارگ بیان کرد: ضعف‌ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان این جزیره روشن است، اگر در طول این سال‌ها به این مشکلات و معضلات توجه می‌شد امروز چنین وضعیتی وجود نداشت. با این همه نعمت و ثروتی که در خارگ وجود دارد به آن توجهی نشده است.

او ادامه داد: مردمی که آنجا زندگی می‌کنند در دفاع مقدس و با حضور و مقاومت خود برای خارگ امنیت به ارمغان آورده‌اند. با این ثروت و مقاومت مردم، این وضعیت انصافا مناسب نیست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص محدودیت‌هایی که برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان خارگ وجود دارد، عنوان کرد: خارگ محدودیت جمعیت دارد و با توجه به ضریب شهری در سطح بندی محرومیت مانند شهر بوشهر دیده شده است، در صورتی که متناسب با نیاز این جمعیت توسعه امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی درمانی اتفاق نیفتاده است.

جمیری افزود: ما خارگ را یک جزیره ویژه می‌دانیم اما مردم و نیرو‌های شاغل در آن به امکانات درمانی سایر نقاط استان دسترسی ندارند درصورتی که باید ویژه به آن نگاه شود و به سلامتی ساکنان آن توجه بیشتری شود.

او ادامه داد: نفت با توجه به مسئولیت اجتماعی خود بیمارستان ساخته است، ولی پزشک متخصص ندارد، دانشگاه پزشک متخصص دارد، ولی تجهیزات ندارد، تأمین اجتماعی متخصص و تجهیزات دارد، ولی مکانی در اختیار ندارد، در این شرایط نمی‌توان خدمت مناسبی به مردم ارائه داد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس یازدهم گفت: با پیگیری‌هایی که از طریق سازمان تأمین اجتماعی داشتیم مجوز احداث مرکز درمانی در جزیره خارگ صادر شده و بودجه مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده است، ولی تاکنون مکان مناسبی برای آن فراهم نشده است.

جمیری عنوان کرد: مجموعه‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی، نفت و... در جزیره خارگ به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند در صورتی که با یک تقسیم کار مناسب و تجمیع امکانات و نیازمندی‌های مردم می‌توان خدمات بیشتر و بهتری ارائه داد.

او بیان کرد: در شرایط اضطراری که نیاز به انتقال بیمار از طریق اورژانس هوایی یا دریایی است، باید با تقسیم مسئولیت بین مجموعه‌های درمانی و پرداخت سهم هر دستگاه، به گونه‌ای عمل شود که مردم آسیب نبینند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در خصوص اورژانس هوایی من با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مذاکراتی داشتم و او تقبل کرده است که یک سوم هزینه‌ها را تأمین کند، ولی اصرار ما این است که سهم تأمین اجتماعی باید بیش از این‌ها باشد.

جمیری تاکید کرد: استان ما درآمد‌های زیادی نصیب تأمین اجتماعی می‌کند و بخش عمده‌ای از ساکنان جزیره خارگ هم زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، طبق قانون، سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند یک سوم درآمدش را در استان برای مردم هزینه کند، ولی اکنون شرایط اینگونه نیست و حق مردم ما ادا نمی‌شود.

او عنوان کرد: باید برای برطرف شدن مشکلات موانع را از سر راه برداشت، اگر در حوزه قانون موانع و مشکلاتی وجود دارد و حقوق مردم نادیده گرفته می‌شود باید دنبال اصلاح آن باشیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس  با تاکید بر اینکه سطح بندی محرومیت باید برای حل مشکل مردم تغییر یابد، ادامه داد: در شرایط ویژه مانند وضعیت جزیره خارگ که محدودیت‌های فراوانی وجود دارد باید این قوانین به نفع مردم تغییر کند و عدالت برقرار شود.

جمیری بیان کرد: مطمئنم وزیر آمادگی تام و تمام دارد که مشکلات را پیگیری کند، به طور حتم برای برگزاری نشست‌هایی با حضور مسئولان استان در حوزه بهداشت و درمان و وزارت بهداشت برنامه ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.