حسینی:

تا کف موج پنجم کرونا بسیار فاصله داریم/مردم، اطلاعات ویژه واکسیناسیون را از منابع رسمی دریافت کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا رسیدن پایین ترین سطح موج پنجم کرونا، بسیار فاصله داریم و ضرورت دارد شهروندان نکات پیشگیرانه را همچنان به صورت سختگیرانه انجام دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سیدروح اله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با حضور در استودیو سلامت و اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸ هم استانی را در اثر کرونا از دست دادیم و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۶ هزار و ۳۲۸ نفر رسید.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۱۳تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۸۴ هزار و ۶۱۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۶۶ هزار و ۷۷۸مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۶۰ هزار و ۵۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۲۰ هزار و ۶۶۹بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با اشاره به بستری ۴۶۱بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته از افزایش مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم به ۳ هزار و ۵۵۱ نفر در بیمارستان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۴۷بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۳۶۹ هزار و ۶۸۸ نفر از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با بیان اینکه شیب ابتلا به کروناویروس در استان فارس نزولی و تثبیت شده است، افزود: همچنان تا کف این موج، بسیار فاصله داریم و این روند نزولی بسیار شکننده است، بنابراین ضرورت دارد تا نکات پیشگیرانه را همچنان به صورت سختگیرانه انجام دهیم.

دکتر حسینی در رابطه با شایعات منتشر شده پیرامون موضوع واکسیناسیون و حواشی مطرح شده، از مردم خواست تا اطلاعات ویژه واکسیناسیون را تنها از منابع رسمی، سایت دانشگاه علوم پزشکی، رسانه ملی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها یا وب سایت https://covidvaccine.sums.ac.ir پیگیری کرده و از مراجعه بدون نوبت و دریافت پیامک نوبت دهی به مراکز واکسیناسیون، پرهیز کنند؛ چرا که ازدحام در مراکز واکسیناسیون و رعایت نکردن اصول بهداشتی، می‌تواند عاملی برای گسترش کروناویروس باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بعضی افراد بی توجه هستند مسئولان هم که اسمشو نیار ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
خدایاااااااااااااا خودت یه کاری کن این ویروس کرونا رو نابود کن.
آخرین اخبار