دستگیری شکارچیان متخلف در سرپل‌ذهاب

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب از دستگیری ۱۱ شکارچی و صیاد غیرمجاز متخلف از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیانوش احسانی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب گفت: این شکارچیان و صیادان غیر مجاز با تشکیل پرونده به مراتجع قضایی برای صدور حکم معرفی شده‌اند.

او افزود: از این متخلفان شکار و صید غیر مجاز ۱۳۰ قطعه ماهی، یک سر تشی، ۲ سر خرگوش، یک راس گراز وحشی، ۲ قطعه دراج، ۲ قطعه سهره طلایی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پران، بیش از هفت هزار متر تور ماهیگیری انتظاری، سه عدد قفس فلزی و ۲ قفس چوبی کشف و ضبط شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سرپل‌ذهاب ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه صدور مجوزهای زیست محیطی تعداد ۱۷ مورد موافقت و مجوز زیست محیطی صادر شد که از این تعداد با ۱۵ مورد آن موافقت شده است.

احسانی پور بیان داشت: همچنین از ابتدای امسال تا کنون در پایش از واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی برای چهار واحد متخلف اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

او  با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است از اهالی شهرستان سرپل ذهاب درخواست کرد در صورت مشاهد تخلفات زیست محیطی موضوع را با شماره تلفن های ۴۲۲۲۲۶۰۰و ۴۲۲۲۱۷۷۳ اعلام کنند.

گفتنی است:شهرستان سرپل‌ذهاب یکی از کانون های مهم تنوع زیستی در سطح استان کرمانشاه هم از نظر گیاهی و تنوع جانوری می باشد و گونه های شاخصی مانند کل و بز، خرس قهوه ای، سنجاب ایرانی، کفتار، گرگ در زیستگاه‌های این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.