راه اندازی هفت مرکز ویژه مشکلات یادگیری در استان همدان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، هفت مرکز ویژه مشکلات یادگیری در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,احمدقره خانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با اشاره به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، هفت مرکز  ویژه مشکلات یادگیری در استان راه اندازی می‌شود.بیان کرد: این مراکز مشکلات ویژه یادگیری در مناطق آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان، قهاوند، گل‌تپه، شیرین‌سو، جوکار و سامن در حال راه‌اندازی است و از سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آغاز به کار می‌کند.

او اظهار داشت: در این مراکز خدمات تخصصی آموزشی و پرورشی به دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری ارائه می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با تاکید بر اهمیت مراکز مشکلات ویژه یادگیری تصریح کرد: مداخلات این مراکز پیشگیرانه است و اگر این مداخلات صورت نگیرد بر میزان مشکلات دانش‌آموزان استثنایی در آینده اضافه خواهد شد.

قره خانی با بیان اینکه چند تحول در این مراکز کلید خورده است، بیان کرد: توانمندسازی والدین برای مداخلات به هنگام قبل از مدرسه و توانمندسازی معلمان مدارس برای شناسایی نشانگان این مشکلات و مداخلات حرفه‌ای اولیه از جمله برنامه‌های آموزش‌وپرورش استثنایی در حوزه مراکز مشکلات ویژه یادگیری است.

او گفت: مراکز مشکلات ویژه یادگیری قرار است علاوه بر خدمات خود، پشتیبان مدارس و خانواده‌ها نیز باشد پیش از آنکه به مشکلات ویژه یادگیری بپردازیم باید به مشکلات ویژه یاددهی نیز بپردازیم و راه آن توانمندسازی معلمان است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه بیش از سایر دانش‌آموزان به تربیت‌بدنی و تحرک بدنی در محیط مدرسه نیاز دارند، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بیش از هزار و ۷۰۰ دانش آموز دارای مشکلات ویژه یادگیری از خدمات تخصصی آموزش و پرورش استثنایی در ۱۶ مرکز دولتی و سه مرکز غیردولتی استان همدان بهره‌مند شدند.

قره خانی مدارس استثنایی همدان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ آماده پذیرایی از یک هزار و ۹۰۰ دانش آموز است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.