هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره بحران های جدی جهان در آینده

آنتونیو گوترش هشدار داد کشور‌های جهان در مسیری اشتباه در حال حرکتند و این ممکن است به بحرانی جدی تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: کشورهای جهان در مسیری اشتباه در حال حرکتند و این موضوع می تواند منجر به بحران های جدی شود. مردم جهان باید برای معکوس کردن این مسیر پرخطر تلاش کنند تا آینده‌ای روشن را برای خود ترسیم کنند. در غیر این صورت بحرانی خطرناک در انتظار همه کشورهاست.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در جهان به خوبی نشان داد تمامی کشور‌ها در قبال کمک رسانی و انجام اقدامات یکپارچه بین المللی برای مهار یک همه گیری بسیار شکننده هستند و نمی‌توانند تصمیم‌هایی فوری و کاربردی در شرایط اضطراری اتخاذ کنند.

گوترش تاکید کرد: بحران جهانی چیزی فراتر از کرونا است. بحران آب و هوایی و تغییرات اقلیمی، فروپاشی تنوع زیست محیطی و پیشرفت‌های کنترل نشده فناوری در عرصه‌های مختلف در جهان می‌تواند پیامد‌های پیش بینی نشده‌ای برای همه ما در آینده‌ای نه چندان دور داشته باشد.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: افزایش فقر و گرسنگی، نابرابری‌های جنسیتی، احتمال جنگ‌های هسته ای، گسترش تبعیض و بی عدالتی می‌تواند در آینده همه ما را دچار مشکلاتی جدی در دنیایی آشفته کند.

وی تصریح کرد: کشور‌های قدرتمند جهان باید بدانند هر قدر هم قوی باشند نمی‌توانند به تنهایی مشکلی جهانی و بحران همگانی را حل کنند و نیازمند همکاری‌های همه جانبه با سایر کشور‌ها هستند. این تعامل و همکاری اگر اجرایی شود می‌تواند جهان را از بحران‌های پیش رو نجات دهد.

گوترش گفت: بیشتر کشور‌ها در حال حاضر به دنبال اتخاذ تصمیم‌های سریع برای رسیدن به منافع خود هستند بدون اینکه عواقب آن تصمیم را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند.

وی در ادامه خواستار همکاری کشور‌های ثروتمند برای اجرای برنامه واکسیناسیون سریع در کل کشور‌های جهان شد. گوترش همچنین اظهار کرد: پیشرفت در زمینه سلاح هسته‌ای و جنگ سایبری یکی از خطرناکترین اتفاقات حال حاضر در جهان است که همه کشور‌ها باید در مقابل آن بایستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار