استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد:

تدوین نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های آذربایجان غربی/ضرورت تعریض، آشکارسازی و نصب روشنایی در برخی محور‌ها

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تهیه نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های استان و تعریض، آشکارسازی و نصب روشنایی در برخی محور‌ها تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه فوق العاده بررسی وضعیت ایمنی در برخی محور‌های استان با اشاره به موقعیت مهم استان در فرآیند‌های حمل و نقل داخلی و بین المللی، بر ضرورت تهیه نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های استان تاکید کرد و گفت: این نقشه باید بر اساس اولویت‌های حمل و نقلی تدوین شود. مسئله ایمنی راه‌ها امروز یک مسئله مهم اجتماعی است.

وی پیشگیری از بروز تصادفات رانندگی را یک مسئله مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود نقدینگی و پرهزینه بودن اجرای فرآیند‌های تعریض و ارتقای ایمنی در برخی محورها، می‌توان با اجرای اقدامات کوتاه مدت در وهله اول از بروز حوادث جلوگیری و در مراحل بعدی نیز نسبت به تسهیل در تردد‌ها اقدام نمود.

شهریاری ساختارمند کردن ملاحظات ایمنی در محور‌های مواصلاتی را خواستار شد و گفت: اگر در محوری ملاحظات ایمنی به درستی تامین نشده، نباید مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ارتقای ایمنی در جاده سنتو ارومیه را یکی از مطالبات جدی دانست و گفت: می‌طلبد دستگاه‌های متولی با یکسری اقدامات فوری از جمله آشکارسازی، نصب روشنایی، رنگ آمیزی و احداث روگذر و تعریض نسبت به ارتقای ایمنی در این جاده اقدام نمایند.

شهریاری تعریض برخی محور‌های مهم و مرزی استان که محل تردد‌های بین المللی است را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.