مدیرکل زندانهای فارس:

انجمن حمایت نماد نیک اندیشی و خیرخواهی است

احمدی مدیرکل زندانهای فارس فارس گفت: با همفکری و هم اندیشی مدیران عامل می توان فعالیتهای گسترده ای در راستای حمایت از خانواده زندانیان به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه انجام داد.

مدیرکل زندانهای فارس در جلسه هم اندیشی با مدیران عامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان ، افزود: در تمامی کشورهای دنیا مراکز مردم نهاد که به افراد مستمند کمک می کنند وجود دارد و در ایران اسلامی در سال1320حدود 70سال پیش انجمن حمایت از زندانیان با هدف کمک به زندانیان و خانواده های آنان تأسیس شد و این کار پسندیده بعد از انقلاب برپایه محور الهی و براساس فرامین دینی و اعتقادی به منظور کمک به این قشر آسیب دیده به کار خود ادامه و تاکنون منشاء خیر بوده است.
احمدی اظهار داشت: هر یک از زندانیان به دلایلی زندانی شده اند و خانواده های آنها در معرض آسیب قرار گرفته اند بنابراین باید مورد توجه جدی انجمن های حمایت و مسئولین امر قرار گیرند.
وی با تأکید براینکه انجمن حمایت در پیشگیری از وقوع جرم و فساد، و ایجاد سلامت در جامعه می تواند مؤثر باشد، یادآور شد: انجمن حمایت بایستی به عنوان نماد نیک اندیشی و خیرخواهی به جامعه معرفی شود و خدمتگزاران این نهاد مردمی می توانند با معرفی خدمات این نهاد، این مرکز را در جایگاه واقعی خود به جامعه معرفی نمایند.
مدیرکل زندانهای فارس با تأکید براینکه در سیستم زندانبانی به تنهایی نمی توان در جهت اصلاح و پیشگیری از جرم در جامعه فعالیت کرد افزود: باید با ترویج فرهنگ خیرخواهی در بین اقشار جامعه و خیرین این نهاد مردمی و فعالیتهای خیرخواهانه آن را نهادینه کرد.
این مقام مسئول در فارس ادامه گفت: با ترویج و تبلیغ فرهنگ نوع دوستی حاکم بر انجمن در بین مردم، قطعاً هیچ دغدغه ای برای کمک به این قشر آسیب دیده جامعه وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: انجمن های حمایت در شهرستانها می توانند با برنامه ریزی صحیح و استفاده از پتانسیلهای موجود در شهرستان خود و یا سایر شهرستانها، زمینه سرمایه گذاری را فراهم و درآمدزایی مستمر داشته باشند تا بتوانند تعداد بیشتری از خانواده های زندانیان را تحت حمایت خود قرار دهند و یا برای آنها اشتغالزایی كنند.
مدیرکل زندانهای فارس در ادامه تأکید کرد: جلسات هم اندیشی انجمن حمایت به صورت دوره ای در یکی از شهرستانها برگزار گردد تا در تعاملی دوسویه و با همفکری و هم افزایی مدیران عامل و اعضای انجمنهای حمایت در شهرستانها به راهکارهای خوبی برای درآمدزایی انجمن ها دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار