ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد با هدف خروج آنان از گردونه حمایت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه وبویراحمد گفت: حدود هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۸۱ فرصت شغلی مستقیم برای مددجویان این نهاد ایجاد شده است.

مبشری اشتغالزایی و توانمند سازی مددجویان تحت حمایت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های کمیته امداد دانست و افزود: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی مستقیم ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

او با بیان اینکه هزار و ۴۴۱ از فرصت‌های شغلی ایجاد شده برای مددجویان در امسال از محل اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بوده است اضافه کرد: ارائه تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی با هدف خودکفایی و خروج آنان از گردونه حمایت است.

مبشری کاریابی و ایجاد اشتغال برای مددجویان از طریق تعامل با کارفرمایان  را یکی دیگر از برنامه‌های مهم کمیته امداد در حوزه اشتغال مددجویان بیان کرد و ادامه داد: در این خصوص  ۲۴۰ مورد از شغل‌های ایجادشده برای مددجویان در امسال از طریق کارفرمایان و مراکز کاریابی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان از ارئه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان در قالب برنامه کاریابی این نهاد حمایتی خبر داد و گفت: مؤسسات کاریابی و کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد را به‌کارگیرند مشمول دریافت بسته‌های تشویقی از جمله پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت تسهیلات کارفرمایی در مناطق شهری و روستایی هستند.

مبشری ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان و توانمندسازی آنان، ارتقای عزت‌ نفس و حفظ کرامت انسانی را از مهم‌ترین اهداف اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد عنوان کرد و افزود: ارائه مشاوره شغلی در زمینه کسب موقعیت‌ های شغلی مناسب به مددجویان، نظارت مستمر بر حسن اجرای طرح‌ها، ارائه آموزش‌های تکمیلی در هنگام اجرای طرح، بازاریابی و فروش تولیدات طرح‌های خودکفایی به قیمت مناسب از خدمات دیگر این نهاد در خصوص خودکفایی و اشتغالزایی است.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.