رفع تشنگی از لبان خشکیده ۲۰۰ خانوار نهبندانی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: در طی اجرای طرح ملی نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره مند می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در مراسم رونمایی از کمک‌های معیشتی دومین کاروان نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان، گفت: امروز جمعیت هلال احمر به کمک نیرو‌های داوطلب و خیرین به کمک مردم و رفع مشکلات زیستی خانوار‌های مناطق محروم درگیر خشکسالی آمده است.

وی با اشاره به نصب و راه اندازی دو دستگاه تصفیه آباد در روستا‌های مهل آباد و رومه شهرستان نهبندان طی اجرای طرح نذر آب ۴، افزود: اجرای یک خط لوله به طول یک هزار و ۲۰۰ متر، توزیع ۱۷ هزار آب معدنی و هشت تانکر آبرسان از دیگر خدمات ارائه شده در این طرح است.

موسوی با بیان اینکه ۳۰۰ بسته معیشتی، ۵۰۰ ثوب لباس و ۱۵۰ بسته لوازم التحریر نیز در مناطق محروم شهرستان نهبندان توزیع شده است، اظهار کرد: در مجموع نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ارائه این خدمات هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در طی اجرای طرح ملی نذر آب ۴ در شهرستان نهبندان حدود ۲۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

وی نیز در این مراسم با بیان اینکه نیرو‌های داوطلب پایه و اساس جمعیت هلال احمر هستند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر برای کاهش آلام مردم دچار خشکسالی استان در سال‌های اخیر در قالب طرح «نذر آب» طرح توزیع تانکر آب و سبد غذایی را به اجرا در آورده است.

رضایی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر حلقه اتصالی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است، گفت: امروز از توان داوطلبین و خیرین دیگر استان‌ها برای رسیدگی به مناطق محروم استفاده کرده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه زلزله خاموش و خشکسالی‌های ۲۰ ساله اخیر در استان خراسان جنوبی اقتصاد مردم را نابود کرده است، عنوان کرد: تنش آبی امروز مهم‌ترین مشکل مردم منطقه است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار