بیش از ۱۳۰۰ فقره انشعاب آب و فاضلاب در کردستان به مجاز تبدیل شده اند

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت:در سال جاری ۳۵۸ فقره انشعاب غیرمجاز در استان به مجاز تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه هدف شرکت آبفا بهره مندی اقشار مختلف جامعه در سطح شهر و روستا از آب سالم و بهداشتی است، اظهار کرد: نصب انشعاب غیرمجاز علاوه بر اینکه دست درازی به اموال عمومی محسوب شده، خلاف قانون و شرع اسلام است.

او یادآور شد: خانوار‌هایی که از انشعاب غیرمجاز آب استفاده می‌کنند، برای تبدیل آن به مجاز، خارج از نوبت به بانک طرف قرارداد برای دریافت تسهیلات و یا امکان پرداخت مبلغ آن به صورت اقساط کوتاه مدت معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خواستار اقدام سریع استفاده‌کنندگان غیرمجاز آب برای تبدیل انشعاب به مجاز شد و اضافه کرد: امکان انتقال آلودگی به شبکه‌های آب شرب ناشی از اتصال غیراصولی و گرفتگی و جاری شدن فاضلاب و بروز بیماری از جمله تبعات استفاده از انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب است.

تخت شاهی بیان کرد: به دلیل عدم وصول درآمد‌های حق انشعاب غیرمجاز و مصارف ماهانه این انشعابها، شرکت آبفا دچار اختلال در برنامه‌ریزی توسعه آتی تاسیسات و به خاطر هزینه جبران کسری منابع آبی مشترکان قانونی، این شرکت متحمل هزینه‌های هنگفتی می‌شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: انشعاب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.