احتمال پیوستن «داوود اوغلو» به احزاب مخالف در ترکیه برای شکست حزب اردوغان در انتخابات

برخی خبرها از احتمال پیوستن نخست‌وزیر سابق ترکیه به احزاب مخالف در این کشور با هدف شکست اردوغان در انتخابات آتی حکایت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، با ورود ترکیه به فضای انتخابات زودهنگام، ائتلاف مخالف حزب حاکم به منظور پیروزی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری که نیمه‌های سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد، در حال تلاش برای تقویت خود است.

در همین خصوص، برای اولین بار برخی سیگنال‌ها از جانب طرف‌های مختلف، از احتمال پیوستن حزب «آینده» به ریاست احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر سابق و حزب «پیشرفت و دموکراسی» به ریاست علی بابا جان، وزیر سابق اقتصاد که هر دو از حزب حاکم عدالت و توسعه منفک شده‌اند، حکایت دارد تا از این طریق حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان را در انتخابات آتی شکست دهند.

ائتلاف مخالف حزب حاکم موسوم به ائتلاف «امت» شامل احزاب «جمهوری خلق»، «خوب»، «جنبش ملی» و حمایت غیر رسمی حزب «خلق دموکرات» به عنوان بزرگترین حزب کُردی در ترکیه و نیز حزب «سعادت اسلامی» است.

مخالفان حزب حاکم ترکیه برای پیروزی در انتخابات آتی و زدن ضربه روحی به حزب عدالت و توسعه، تلاش می‌کنند تا با جذب حزب بابا جان و داوود اوغلو که از نزدیکان اردوغان هستند، ائتلاف خود را تقویت کنند.

داوود اوغلو و بابا جان از زمان جدایی از حزب عدالت و توسعه سیاست‌های تندی را در مخالفت با اردوغان اتخاذ کرده و او را به یکجانبه گرایی و سیطره بر حزب عدالت و توسعه متهم کرده‌اند، اما با این وجود سعی کرده‌اند تا فاصله خود را از احزاب مخالف که غالبا چپگرا و لیبرال هستند، حفظ کنند تا آرای پایگاه مردمی حزب عدالت و توسعه را به دست بیاورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
انشالله
آخرین اخبار