ماجرای هک شدن شبکه اجتماعی واتساپ چیست؟

رئیس پلیس فتا استان خوزستان درخصوص خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر هک شدن شبکه اجتماعی واتساپ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ کاراگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: با انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر هک شدن شبکه اجتماعی واتساپ با استفاده از عکس‌های ارسالی هکرها، که موجب نگرانی شهروندان شده بود، این موضوع مورد بررسی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های انجام شده بر روی این خبر مشخص شد که اخیراً کارشناسان شرکت امنیتی Check Point یک حفره امنیتی در واتساپ پیدا کردند که از طریق فرستادن عکسی با فیلتر خاصی و ارسال مجدد آن از سوی قربانی، هکر‌ها می‌توانستند به اطلاعات واتساپ قربانی دسترسی پیدا کنند.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: پس از افشای این نقص امنیتی، شرکت واتساپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که سوءاستفاده از این حفره امنیتی نیاز به انجام کار‌های پیچیده‌ای دارد و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کاربران با استفاده از این باگ مورد سواستفاده قرار گرفته باشند و یا مشکل امنیتی برای آن‌ها پیش آمده باشد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان تصریح کرد: واتساپ این باگ را در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ حل کرده، بنابراین اگر این پیامرسان را به آخرین نسخه روزرسانی کرده‌اید از این باگ در امان هستید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.