هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در بوشهر از طرح یارانه دستمزد بهره‌مند شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر گفت: تا کنون ۱۳۵ کارفرما و هزار نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی در این استان از طرح حمایتی یارانه دستمزد بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصدق کشاورزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: طرح یارانه دستمزد از مهر سال ۱۳۹۹ در این استان در حال اجرا است و از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۱۳۵ کارفرما و هزار نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند.

او ادامه داد: دوره پرداخت کمک هزینه به هر کارگاه که نیروی کار فارغ التحصیل دانشگاهی را به کار می‌گیرد  ۱۲ ماهه است و بر این اساس تا کنون ۳۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به حساب کارفرمایان استان واریز شده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تمدید طرح یارانه دستمزد در سال کنونی و اختصاص سهم بیشتر برای استان خبر داد و افزود: آمادگی داریم برای بهره مندی کارفرمایان از این طرح حمایتی و جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی، اقدام کنیم.

کشاورزی عنوان کرد: نیروی کار شغل اولی دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر (اولویت با دانش آموخته دانشگاهی) که حداکثر ۳۷ سال (برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار شرط سنی تا سقف ۴۵ سال است) دارند، می‌توانند با مراجعه به درگاه pyd.mcls.gov.ir در طرح یارانه دستمزد نام‌نویسی کنند.

او گفت: بر اساس دستورالعمل، سقف بهره‌مندی هر کارگاه از این طرح، حداکثر تا پنج برابر میانگین فهرست نیروی‌های بیمه شده نزد تامین اجتماعی در ۱۲ ماه گذشته است و کارفرمایان می‌توانند همزمان از همه طرح‌های تشویقی برنامه‌های اشتغال زا، پرداخت یارانه دستمزد، معافیت بیمه‌ای و مشوق بیمه‌ای برای متقاضیان کار ثبت نامی در سامانه‌های مربوط استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر کاهش هزینه‌های به‌کارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال به‌ویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، و حمایت از ارتقاء تولید داخلی و بنگاه‌های تعاونی و خصوصی آسیب دیده از پدیده شیوع کرونا را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.