افزایش سهمیه واکسن در استان کرمانشاه

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه محدودیت سنی برای دریافت واکسن در استان برداشته شده است، گفت : سهمیه واکسن استان افزایش یافته و در این زمینه کمبودی نداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت، دو شهرستان استان (کنگاور و صحنه) از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی رسیدند.

او گفت : شهرستان‌های پاوه، اسلام‌آباد غرب، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، روانسر و سنقروکلیایی همچنان قرمز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، کنگاور و صحنه هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: طی سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه (پنجشنبه، ۲۵ شهریورماه) و با توجه به فعالیت‌های و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای انجام واکسیناسیون، هم سهمیه واکسیناسیون افزایش یافته و هم محدودیت سنی برداشته شد.

او ادامه داد: از روز گذشته برای تمامی افراد بالای ۱۸ سال جمعیت‌های شهری، روستایی و عشایری استان واکسیناسیون را انجام دادیم، بنابراین متولدین ۱۳۸۲ به قبل بدون توجه به روز و ماه تولد به پایگاه‌های تجمیعی در سراسر استان مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

شاه‌آبادی از مردم خواست در تزریق واکسن عجله کنند، چون یک روز زودتر هم واکسیناسیون انجام شود یک روز زودتر از ابتلا به کرونا نجات می‌یابند.

او افزود: اگر مردم استقبال کنند طی دو هفته آینده تقریبا غالب بر ۷۰ درصد جمعیت واکسینه می‌شوند و با رسیدن پوشش واکسیناسیون به ۷۰ تا ۸۰ درصد، می‌توانیم از بروز موج ششم جلوگیری کنیم که این امر همکاری مردم را می‌طلبد.

شاه‌آبادی با اشاره به فعالیت ۳۴۲ تیم در ۴۱ پایگاه تجمیعی استان در امر واکسیناسیون، گفت: ۱۵ مورد از این تعداد مربوط به مرکز استان است و خوشبختانه هیچگونه کمبودی در زمینه واکسن نداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.