بی مهری تأمین اجتماعی به کارگران ساختمانی

بر اساس ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی، از مهر ماه پارسال این قشر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار نمی گیرند که این موضوع گلایه کارگران را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، از مدتی پیش گلایه هایی مبنی بر بیمه نشدن کارگران ساختمانی در تأمین اجتماعی به گوش می رسد.

کارگران می گویند زمانی که برای بیمه شدن به تأمین اجتماعی مراجعه می کنیم در جواب این مطلب را می شنویم که دولت توان پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی را ندارد و باید منتظر اصلاحیه باشید.

موضوع را از طریق مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی پیگیری کردیم.

محمدی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: به طور کلی در استان ۱۲۳ هزار بیمه شده داریم که یک سری از کارگران بیمه شده اجباری اند؛ یعنی در مشاغلی مثل صنوف، ادارات و شرکت‌ها کار می‌کنند که پرداخت حق بیمه آن ها بر عهده کارفرمایشان است.

او افزود: دسته دیگر کارگران ساختمانی اند که کارت مهارت فنی و حرفه ای را از اداره کل فنی و حرفه‌ای اخذ کرده و برای تأیید اشتغالشان در صنعت ساختمان در انجمن صنفی کارگران ساختمانی تشکیل پرونده داده اند که پرونده آن ها جهت انعقاد قرارداد به تأمین اجتماعی ارجاع می شود.

محمدی ادامه داد: ۹ هزار و ۲۶۷ کارگر ساختمانی بیمه شده  فعال در استان وجود دارد و بر اساس قانون ۲۰ درصد حق بیمه آن ها را دولت پرداخت می کند که در حال حاضر بر اساس ماده ۵ کارگران ساختمانی، مشکلاتی در دریافتی‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از حدود ۱۷ هزار میلیاردی که دولت باید به تأمین اجتماعی کشور تا پایان سال ۹۹ پرداخت می کرد حدود ۱۱ هزار میلیارد هنوز وصول نشده است؛ به همین دلیل جذب کارگران ساختمانی در بیمه تأمین اجتماعی با مشکل روبرو شده است.

او عنوان کرد: از مهر ماه پارسال دستوری مبنی بر عدم جذب بیمه شده جدید در سطح کشور صادر شده که با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته اصلاحیه‌ای برای ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی به مجلس فرستاده شده است تا این مشکل حل شود و تمام کارگران بتوانند از بیمه، مزایا و خدمات آن استفاده کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.