خانی: گزارشی درباره مسمومیت ورزشکاران در لیگ ووشو دریافت نکردیم/ تمام تیم‌ها از قضاوت‌ها رضایت داشتند

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اتفاقات رخ داده در لیگ ووشو توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی خانی رئیس کمیته مسابقات لیگ ووشو  در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره سطح برگزاری لیگ ووشو اظهار کرد: خوشبختانه  ۹ تیم ووشو به خوبی با یکدیگر رقابت کردند و تیم دانشگاه آزاد قهرمان این دوره از مسابقات شد. مسابقات از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول بود و مبارزات جذابی را شاهد بودیم.

خانی درباره اظهارات سرمربی تیم ووشوی پارس جنوبی مبنی بر مسمومیت ورزشکاران این تیم گفت: گزارش پزشکی مبنی بر مسمومیت ورزشکاران به دستمان نرسیده است. آب معدنی را تیم‌ها خریداری می‌کنند و فدراسیون ووشو آب معدنی را تهیه نکرده است.

او درباره وضعیت داوری لیگ ووشو بیان کرد: کیفیت رقابت‌های امسال بالا بود و همه ملی پوشان در لیگ ووشو شرکت کردند. همچنین داوری مسابقات رضایت بخش بود و همه تیم‌ها از نحوه قضاوت‌ها رضایت داشتند. جهانگیری رئیس کمیته داوران نظارت کامل بر روی همه مسابقات داشت و اعتراض چندانی صورت نگرفت.

مسئول کمیته مسابقات لیگ ووشو درباره اینکه لیگ ووشو مسیر راه یابی ورزشکاران به تیم ملی است، گفت: ملکی مدیر تیم‌های ملی و حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو مسابقات را رصد کردند. همچنین مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود تا تیم ملی خوبی به این رقابت‌ها اعزام شود.

خانی درباره اینکه هزینه‌ای از تیم‌ها برای ورود به مسابقات لیگ ووشو گرفته می‌شود، گفت: بله، طبق دستورالعمل همه فدراسیون‌های ورزشی، تیم‌ها برای حضور در لیگ ووشو باید ورودی مسابقات را بپردازند، اما برای برخی از تیم‌هایی که بضاعت کافی را ندارند، فدراسیون ووشو تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرد تا شرایط حضور در رقابت‌ها را داشته باشند.

او درباره اینکه مبلغ قرارداد‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: مبلغ قرارداد ورزش‌های رزمی قابل قیاس با فوتبال و ورزش‌های غیر رزمی  نیست، اما هر سال دستمزد‌ها بهتر می‌شود. مسابقات لیگ ووشو متمرکز برگزار می‌شود و ورزشکاران مبلغی را دریافت می‌کنند.

او درباره اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی در لیگ ووشو رعایت شده است، گفت: بله، تقریبا ۲ سال است که درگیر ویروس کرونا هستیم و تیم‌ها و عوامل اجرایی  به صورت خودجوش شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. همچنین ما هم شرایط مهیا کردیم و با همکاری تیم‌ها توانستیم بدون مشکلی لیگ ووشو را برگزار کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار