اردوغان: به کشور افغانستان و نهاد‌های جامعه مدنی آن کمک‌هایی خواهیم کرد

رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی خبری گفت: ما به افغانستان به عنوان کشور (و نه دولت آن) و نهاد‌های جامعه مدنی کمک‌هایی خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در کنفرانسی خبری گفت: ما به افغانستان به عنوان کشور (و نه دولت آن) و نهاد‌های جامعه مدنی کمک‌هایی خواهیم کرد.

او در پاسخ به پرسشی درباره اصلاح قانون اساسی ترکیه گفت: مجموعه‌ای که ترکیه خواستار آن است در انتخابات سال ۲۰۲۳ میلادی تحقق خواهد یافت. ترکیه، بیشترین رنج و مشقت را از بحران پناهجویان متحمل می‌شود و کشور‌های غربی باید گام‌هایی برای حل این مشکل بردارند.

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد. پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند. پس از آن گروه طالبان دولتی را معرفی کرد که بسیاری از کشورها به رسمیت شناختن آن را منوط به رفتار طالبان کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
ا ردوغان خیلی بلا هست همه جارو گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
عجب...؟!!!!
*** کمک یا...
آخرین اخبار