مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

سرمایه‌های انسانی در اصفهان مغفول واقع شده است

کامران کلانی گفت: در حوزه IT نخبه‌ترین افراد در کشور از اصفهان هستند، اما بیشتر آنها به تهران مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کامران کلانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بعضی از مدیران استانی با مبانی بنیادی و کلیدواژه‌های اصلی در مقوله اقتصادی بیگانه هستند، اظهار داشت: در شرایطی که اقتصاد کشور ۸۰ درصد دولتی است، نمی‌توان سهم ۲۵ درصدی به تعاون داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به رویداد‌های استارت‌آپی گفت: به زودی ۲ فضای اشتراکی جدید در استان اصفهان ایجاد خواهد شد که یکی از این فضا‌ها در مجموعه سیتی‌سنتر به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال کشور را حل کنیم باید همه پای کار بیایند، افزود: در راستای حل مشکل اشتغال باید جامعه محلی با کار و تولید توانمند شوند که در استان بسیار ضعیف به آن پرداخته شده است.

کلانی با بیان اینکه در استان اصفهان به بسیاری از ظرفیت‌های منطقه‌ای توجه نشده است، بیان کرد: در راستای تقویت تولید و اشتغال بیش از ۶۰۰ روستا در استان اصفهان ظرفیت‌های آن در همه حوزه‌ها احصا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی در اصفهان مغفول واقع شده است، عنوان کرد: در حوزه IT نخبه‌ترین افراد در کشور از اصفهان هستند، اما بیشتر این افراد به تهران مهاجرت کرده‌اند، استان خراسان رضوی تمام سرمایه‌های انسانی در حوزه IT را جمع کرده و استان اول در کشور در این زمینه است.

وی با اشاره به فعال شدن کانون کارآفرینی در اصفهان گفت: کانون کارآفرینی استان متشکل از ۲ بخش روش و سیاست اصلاح ساختاری به لحاظ ظرفیت نیرو‌های انسانی در کانون کارآفرینی است و به زودی در یکی از ساختمان‌های زیر مجموعه، دفتر کارآفرینی را به صورت مستقیم دایر خواهیم کرد.

کلانی با بیان اینکه کمبود و حتی نبود نیروی کار ماهر مهم‌ترین مشکل اشتغال استان اصفهان است، اضافه کرد: در حوزه پرورش نیرو و مهارت‌آموزی در کشور و استان خوب عمل نشده است و این معضل ناشی از برنامه‌ریزی نکردن درست در گذشته و معطوف شدن آموزش در کشور به آموزش نظری بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه طرح پویش اقدام مشترکی با دانشگاه آزاد و اتاق بازرگانی است، افزود: در این طرح بر اساس هماهنگی انجام شده بنگاه اقتصادی هر شهرستان درخواست نیروی کار را کند، دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل مشغول به فعالیت شوند و در فاز دوم نیز به سمتی پیش می‌رویم که دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی بخشی از دوره خدمت سربازی را به صورت عملی در بنگاه‌های اقتصادی سپری کند.

وی با انتقاد از اینکه در اصفهان تابلوی مشخصی از وضعیت نیروی جویای کار و نیاز صنعت و تولید نداریم، مطرح کرد: با جلسات متعدد با دستگاه‌های دولتی، خیریه‌ها، صنعت و سمن‌ها مدلی برای ایجاد اشتغال گروه‌های مختلف هدف طراحی کرده‌ایم.

کلانی با بیان اینکه ۲ بانک اطلاعاتی از نیروی کار و نیاز کارفرمایان در اصفهان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: سامانه جامع بازار کار در حال تدوین است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.