فرماندار دشت آزادگان:

مرز چذابه به روی زائران اربعین حسینی باز نیست/ مردم از حرکت به سوی مرز‌ها خودداری کنند

سیلاوی گفت: افرادی که به قصد شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی به مرز چذابه مراجعه کرده بودند، موفق به خروج از کشور نشدند.

حمید سیلاوی، فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علیرغم تاکید‌های فراوان مبنی بر بسته بودن مرز بین المللی چذابه برای زیارت عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی، عده‌ای بی توجه به اطلاع رسانی‌ها بار سفر بسته و به پایانه مسافری این مرز مراجعه می‌کنند.

او با بیان اینکه روزانه شاهد مراجعه افراد از استان‌ها و شهر‌های مختلف هستیم، افزود: دولت عراق به هیچ عنوان حاضر به استقبال و پذیرش زائران اربعین حسینی از طریق مرز‌های زمینی نیست و اعتنایی به پیگیری‌ها و رایزنی‌های کشور ایران برای پذیرش مردم از این طریق ندارد و بر اساس توافق‌ها و قوانین ابلاغ شده از سوی کشور عراق، مردم فقط از طریق مرز‌های هوایی و در صورت تزریق ۲ دُز واکسن کرونا و تست منفی pcr می‌توانند در راهپیمایی امسال شرکت کنند.

سیلاوی با بیان اینکه فقط تبعه عراقی از جمله؛ دانشجویان و بیماران و. اجازه ورود به کشور عراق دارند، بیان داشت: هم اکنون ماموران نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین در مرز چذابه حضور دارند و با احترام زائران را قانع به بازگشت به شهر‌های و استان‌های خود می‌کنند.

فرماندار دشت آزادگان اظهار کرد: از مردم و مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهشمندیم از مراجعه به مرز‌ها خودداری کرده و از طریق مرز‌های هوایی برای شرکت در این راهپیمایی عظیم اقدام نمایند.

براساس اعلام سید مهدی رزاز، مدیرکل فرودگاه بین الملی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز، ۴ پرواز از این فرودگاه برای اربعین حسینی به مقصد فرودگاه بین‌المللی نجف از ابتدای مهرماه در روز‌های یکم، سوم، ششم و هشتم مهر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.