ضرورت احداث سیستم تصفیه فاضلاب در واحد‌های آلاینده شهرک صنعتی شمس آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد اظهاراتی در مورد ضرورت احداث تصفیه خانه فاضلاب در این شهرک صنعتی مطرح کرد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد با هدف رفع موانع تولید گفت : یکی از مباحث مطرح شده در این بازدید، مسائل محیط زیستی این شهرک صنعتی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور و واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در آن بود.

وی افزود: رویکرد این اداره کل، توسعه صنعت با حفظ ضوابط محیط زیستی است و از این منظر توسعه پایدار و متوازن به عنوان اصل کلیدی در حوزه آمایش سرزمین و توسعه اقتصادی، محسوب می‌شود.

محمودی در ادامه اظهار داشت: یکی از موارد طرح شده توسط صنعتگران در جریان این بازدید، موضوع ضرورت احداث سیستم تصفیه فاضلاب برای واحد‌های آلاینده مستقر دربخش توسعه شهرک صنعتی شمس آباد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه هنوز فاضلاب این بخش از شهرک صنعتی شمس آباد به سیستم تصفیه فاضلاب متمرکز شهرک متصل نشده است، تصریح کرد: در این رابطه دو راهکار وجود دارد یا شرکت شهرک‌های صنعتی تهران، شرایط اتصال فاضلاب به سیستم متمرکز شهرک را فراهم کند ویا در غیر اینصورت، هرکدام از واحد‌های صنعتی مکلف به رفع آلودگی هستند.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست و صنعت از یکدیگر جدا نبوده و در این حوزه آماده همکاری و مشورت بیشتر با بخش صنعت هستیم، خاطر نشان کرد: در خصوص موضوعات مربوط به پساب واحد‌های صنعتی و سیستم تصفیه آن‌ها انتظار برنامه ریزی بهتر و بیشتر از مسئولین مربوطه داریم.

محمودی در پایان همچنین اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از اولین سلول دفن پسماند‌های صنعتی و ویژه هوشنگ آباد و عزیزآباد مشکل پسماند‌های شهرک صنعتی شمس آباد نیز به دلیل حسن همجواری با این سایت، در ماه‌های آینده مرتفع شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار