توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری پیرامون انتشار فیلم پرواز هواپیمای ایلیوشین به عراق

سازمان هواپیمایی کشور در خصوص فیلم منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص پرواز هواپیمای ایلوشین و جابه‌جایی زوار اربعین توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرواز‌های اربعین و جابه جایی ۶۰ هزار زائر تنها از طریق هوایی از ۲۸ شهریور ماه آغاز شده  و همزمان با آغاز پرواز‌های اربعین شب گذشته کلیپی از پرواز تهران نجف در فضای مجازی منتشر شد که در همین رابطه سازمان هواپیمایی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

براساس این گزارش اعلام شد که نیرو‌های مسلح برای نیاز‌های پشتیبانی خود هواپیما‌های متعددی دارند و پرواز‌های پشتیبانی به صورت مستمر برای جابه جایی افراد و بار در قالب غیر تجاری کشور و ضرورت‌های عملیاتی برقرار می‌کنند.

با توجه به جابه جایی حجم قابل توجهی بار و نیروی انسانی برای ارائه خدمات در مراسم اربعین توسط دستگاه‌های مرتبط، توان پشتیبانی بخش نظامی کشور در خدمت این نیاز قرار داده شده و برخی امکانات و نیرو‌های مورد نیاز برای خدمات رسانی به زوار اربعین با مساعدت نیرو‌های نظامی جابجا می‌شوند.

طبق اطلاعات کسب شده توسط این سازمان، این پرواز‌ها غیر تجاری است، به این معنی که بلیت فروشی انجام نمی‌شود و مردم عادی با این هواپیما‌ها جابه جا نمی‌شوند، بلکه دستگاه‌های اجرایی بنا به ضرورت خود، نیرو‌ها و بار‌های مورد نیاز را از این طریق به عراق اعزام می‌کنند.

البته این پرواز‌ها نیز تابع مقررات ایمنی نظامی است و تمامی افراد نیز از نظر مقررات ورود به کشور عراق موظف به رعایت دستورالعمل‌ها از جمله دریافت ویزا، تزریق واکسن و تست منفی کرونا قبل از ورود به عراق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
زایر هدفش‌.پرواز بود حالا یا باری یا مسافربریبهتر ازاین بود که ما هیچ جا نتوانستیم بریم تو فکر کن اتو بوس سوارشدی وسط راهرو هستی.اینقدر بهانه صغری کبرای نخوانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
یعنی چی؟ چی گفت؟ من متوجه نشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
حالا به فرضم که مردمو ببرن مشکلش چیه. ؟
آخرین اخبار