قدردانی مرکل از سربازان نظامی در افغانستان +عکس

صدر اعظم آلمان با سربازانی که در افغانستان مأموریت نظامی انجام دادند دیدارکرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ‏آنگلا مرکل  صدراعظم آلمان و انگرت کرامپ کارنباور، وزیر دفاع این کشور در مراسمی که امروز چهارشنبه ۳۱ سنبله (شهریور ) برگزار شد، از سربازانی که در افغانستان مأموریت نظامی انجام دادند قدردانی کردند.

 "آنگرت کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان در عملیات تجلیل از نیرو‌های ارتش مستقر در افغانستان، حدود ۲۰ سال ماموریت نظامی در این کشور را توجیه کرده و در عین حال گفت که بعد از پایان این عملیات باید شفاف و صادقانه درباره آن و از جمله عملیات تخلیه از افغانستان نتیجه گیری شود.

"کارن بائر" در تمجید از نیرو‌های مشارکت کننده در عملیات افغانستان اعلام کرد که سربازان ارتش آلمان به چیز‌های باورنکردنی دست یافتند و بیش از ۵۳۰۰ نفر در معرض خطر مرگ را به امنیت رسانده اند.

کارن بائر به عنوان درس عبرتی از عملیات افغانستان خواستار تجهیز بهتر ارتش آلمان و توانمندرتر ساختن اروپا برای فعالیت در زمینه نظامی شد.

عملیات یازده روزه در ماه آگوست بر فراز فرودگاه کابل بزرگترین ماموریت تخلیه در تاریخ ارتش آلمان تا به امروز بوده است. ۶۰۰ نفر از دیپلمات‌ها و نیرو‌های عملیاتی در آن شرکت کردند.

سربازان المانی

"کارن بائر" ضمن تمجید از همه نیرو‌های شرکت کننده در این عملیات گفت: حالا این مسئله مطرح است که از ماموریت افغانستان و پایان آن درس بگیریم.

وی اهداف واقع بینانه برای عملیات‌های آینده را هم ضروری دانست.

کارن بائر همچنین تاکید کرد که عملیات تخلیه از افغانستان بدون قابلیت‌های نظامی آمریکا مانند پهپاد‌های مسلح و سوخت گیری‌های هوایی امکان پذیر نبود.

وی همچنین بر لزوم استقلال بیشتر اروپا در آینده تاکید کرده و گفت: هدف همچنین باید این باشد که ارتش آلمان مجهزتر وشایسته‌تر برای عملیات‌ها شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.