پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت قم تجلیل شدند

آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت با شعار «ما مقتدریم» در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، هم زمان با هفته دفاع مقدس  آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت با شعار «ما مقتدریم» صبح امروز پنجشنبه یکم مهرماه  با حضور مدیر حوزه های علمیه و مسئول دفتر مقام معظم رهبری در در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه  برگزار شد.

آیت الله اعرافی ،مدیر حوزه های علمیه در این آیین  گفت: دفاع مقدس اگر چه جنگی بود که بر ما تحمیل شد، اما خیزش و قیام عمومی ملت در جریان انقلاب برای حفظ انقلاب هم بود.

او با اشاره به این که ما نیاز به تهاجم نظامی نداریم، افزود: سلاح ما شهدای ما هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ظرفیت‌هایی در دفاع مقدس به فعلیت رسیدند که جز در جنگ تحمیلی نمی توانست این ظرفیت ها آشکار شود، در واقع در جنگ ظرفیت‌های معرفتی و انقلابی فرصت بروز و ظهور پیدا کرد و توانست ظرفیت‌های بی پایان را شکوفا کند.

تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت قم

آیت الله اعرافی با اشاره به بیانیه امام (ره) در پایان جنگ تحمیلی گفت: الگو‌های صدر اسلام را کی و چطور می‌توانستیم به جهان جدید نشان دهیم جز با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ،شوک به نظام تمدنی فاسد و جریان غرب وارد کرد، و اوج آن در دفاع مقدس بود که کشور‌های مختلف با دستاورد‌های نظامی خود آمدند و در آن تجربه ظرفیت شهدا، ایثارگران، فرماندهی امام و مجاهدت های  مجاهدان راه خدا ظهور و بروز کرد و اگر نبود یک فصل مهم کم داشتیم و بیانیه قطعنامه این را می‌گوید.

او به دستاورد‌های ظاهری، فرهنگی و بین المللی هشت سال دفاع مقدس هم اشاره و عنوان کرد: حوزه هم باید از این دستاورد‌ها به ویژه دستاورد‌های فرهنگی دفاع مقدس بهره بسیار ببرد چرا که حوزه ذاتش جهاد و مقاومت است، اگر کسی این ذات را ندارد با درجه‌هایی از آن ذات هویتی حوزه، فاصله دارد و از حوزه نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در نظام آموزشی و رشته‌های حوزه، ۴۰۰ گرایش پیش بینی شده است که در چند قلمرو، ارزش‌های دفاع، جهاد و مقاومت گنجانده شده است تا بتوان این ارزش‌ها را بارور کرد.

به گفته آیت اعرافی، در متن درس خارج از جمله حوزه در فقه معاصر و در اولین برنامه پنج ساله حوزه، چهل و دو مضمون و هشت عنوان برنامه و یک مقوله مربوط به ایثار وشهادت گنجانده می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.