سخنگوی ستاد مقابله با کرونا خبر داد:

۱۲ میلیون واکسن دانش‌آموزی هفته آینده در دست دانش‌آموزان

رئیسی گفت: تا هفته آینده ۱۲ میلیون دز واکسن ویژه دانش آموزان یعنی سنین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: هفته آینده ۱۲ میلیون دز واکسنی که سفارش داده ایم ویژه دانش آموزان وارد کشور می‌شود. البته کلمه ویژه به معنای متفاوت بودن واکسن نیست.

او افزود: در واقع واکسنی را که بر اساس نیاز برای افراد بالای ۱۸ سال به بالا سفارش داده بودیم؛ تصمیم گرفته شد برای افراد زیر ۱۸ سال هم به صورت جداگانه واکسن سفارش دهیم تا از سهمیه واکسن افراد بالای ۱۸ سال کم نشود.

طبق گزارش‌های مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، واکسن پاستوکووک نیز احتمالا یک تا دو هفته دیگر مجاز خواهد بود با مستنداتی که ارائه کرده و تاییدیه‌ای که در کوبا گرفته است، تزریق را به صورت دو دوز آغاز کند و تزریق این واکسن برای سنین ۳ تا ۱۸ سال نیز بلامانع است.

برای سنین زیر ۱۲ سال نیز واکسن خاصی وارد نمی‌شود و هر آنچه که برای زیر ۱۸ سال تایید شود، مجوز دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
در مورد نقش مربیان تحصیل کرده و با تجربه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هم تحقیق بفرمایید که بالا دست اساتید دانشگاه کار و مهارت را به فارغ التحصیلان از لیسانس تا دکتری آموزش می دهند و آنها را با تجهیزات و کار واقعی آشنا و استاد می کنند. یادمان نرود نبض مهارت کشور در دستان 9هزار مربی این سازمان است که مدتهاست با بی مهری و بی توجهی دنبال رفتن به بخش خصوصی هستند حقوقمان کمتر معلم است و یک سوم استاد دانشگاه هم مدرک خودمان بدون رفاهیات و پاداش مناسب هیچ در هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
باسلام
برای واکسنی که میخوان تزریق کنند باید سه سال مورد آزمایش قرار بگیرد تابیده داشته باشد که مجوز تزریق داده شوند هنوز که سه سال نشده البته از لحاظ علمی عواقبشو در نظر گرفتن که میخوان بچه ها رو واکسن بزنن خودشون چی زدن جز فایزر ومدرنا اینا تمام امتحانی هستن من اجازه نمیدهم رو بچه ام واکسن بزنن یعنی حق انتخاب نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
چطور دلتون میاد کودکان رو هم موش آزمایشگاهی کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
لطفا حواسمان باشد هول حلیم به دیگ نیافتیم.هنوز خیلی از کشورها برای دانش آموزان واکسن نزده اند. و من به عنوان کارشناسی از دانشگاه علوم پزشکی تهران فعلا اجازه تزریق این واکسن را به فرزندانم که در مقطع راهنمایی و دبیرستان هستند نخواهم داد.
Iran (Islamic Republic of)
رستگاری
۱۴:۲۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
اگر وقعاً کارشناس حوزه بهداشت و درمان هستید خودت رو بطور کامل معرفی کن و باعث بدنامی و سوء ظن به کادر فهیم و زحمت کش درمانی نشو
در ضمن امثال شما هستند که با این طور نظرات غیر تخصصی باعث دلسردی مردم شده اند.تا زمانیکه واکسن کم بود منتقدین به تمام معنا حرف از سوء مدیریت دولت و نظام و خیلی موارد دیگر می زدند حالا که انواع واکسن به تعداد زیاد در اختیار نظام درمان قرار گرفته فرمایش داری که واکسن برای بچه ها خودتون نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
کارشناسی چی داری اضهار نظرمیکنی؟اگه رشته مرتبطی داشتی حتما اسم رشته رو می گفتی ولی معلومه مرتبط نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
احتیاط شرط عقل است و عقلانیت نیازی به مدرک تحصیلی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
عکس دانش آموز ایرانی برای این خبر پیدا نمیشد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
پس هفته قبل چی بود به دانش آموزان زدند؟ ویژه نبود چرا به دانش آموزان زدند؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۱۰ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
واکسن سینوفارم بود که برای بالای سه ساله ها مجوز مصرف داره
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۲:۲۶ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
کاملا موافقم. ما رفتیم سایت تزریق. خود مسئول تزریق نمی دونست کدوم واکسن رو باید به نو جوان تزریق کنه. همینطوری سینوفارم زد.
آخرین اخبار