کدام دانش آموزان سوم مهر به مدرسه میروند؟

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس به بیان توضیحاتی درباره دانش آموزانی که از سوم مهر به مدرسه می روند، پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در بخش خبری ٢١ درباره وضعیت آمادگی مدارس برای میزبانی دانش آموزان اظهار کرد: اولین اصل حفظ سلامتی دلنش آموزان است و بر این اساس شیوه نامه ای تنطیم شده که حاوی نکات اصلی و کلیدی برای بازگشایی مدارس است و در این میان تامین اقلام بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.

او ادامه داد: شرایط و اقلام بهداشتی تامین شده و یقین داریم در این شرایط مشکلی بابت حفظ شرایط بهداشتی وجود ندارد.

کمرئی درباره فعالیت شبکه شاد گفت که یکی از بسترهای یادگیری دانس آموزان شبکه دانش آموزی شاد است و همکاری بخش های مختلف باعث شده است که زمینه حضور فراهم شود، البته در هفته اول مهر با جابجایی کلاس ها مواجهیم اما بیش از ٩٠ درصد کلاس های درس شکل گرفته است و معلمان در فضای مجازی کار را دنبال کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس در پاسخ به این پرسش که مدارس از چه زمانی به طور کامل بازگشایی می‌شوند، اظهار کرد: بخش اعظم واکسیناسیون معلمان انجام شده و واکسیناسیون دانش‌آموزان هم در حال انجام است البته واکسیناسیون تنها شرط بازگشایی نیست اما با توجه به برنامه ریزی ها در نظر داریم تا از آبان بازگشایی انجام شود هرچند که مجوز ایمنی و سلامت ضرورت دارد.

او به گروه های دانش‌آموزی هم که از فردا امکان حضور در مدرسه را دارند اشاره کرد و گفت: مدارس با کمتر از ١۵ نفر جمعیت، مدارس کم جمعیت روستایی و عشایری که جمعیت کمتری دارند همچنین هنرجویان هنرستانی به لحاظ ماهیت دروس شایستگی بیشتری برای حضور دارند.

کمرئی تصریح کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی هم برای آنکه معلم و مدرسه را بشناسند و آموزش مجازی به دلیل آنکه این گروه از دانش آموزان تفکر انتزاعی کاملی ندارند، می‌توانند یک بار در هفته در مدرسه حضور داشته باشند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار