آغاز زمستان گذرانی پرندگان مهاجر + فیلم

نخستین گروه پرندگان مهاجر زمستان‌گذران وارد تالاب‌های مازندران شدند.

کوروس ربیعی رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،   با بیان اینکه هنوز گله‌های متراکم پرندگان مهاجر مانند قو‌ها و مرغابی‌ها وارد استان نشده اند، گفت: خوتکاها، فلامینگو‌ها، حواصیل ها، باکلان ها، آب چلیک‌ها و برخی گونه‌هایی که فاصله مکانی آن‌ها با تالاب‌های مازندران کم بود یا ساکن برخی مناطق ایران بودند وارد استان شده اند.

او افزود: برخی گونه‌ها مانند قوها، غاز‌ها و اردک‌ها که همه ساله برای زمستان‌گذرانی از سیبری و نیمکره شمالی وارد مازندران می‌شدند، هنوز به تالاب‌های استان وارد نشدند.

ربیعی با بیان اینکه کوچ این پرندگان از آبان ماه به مازندران آغاز می‌شود، گفت: همه این پرندگان در دو تالاب بین‌المللی میانکاله و فریدونکنار و چند صد تالاب محلی زمستان را سپری می‌کنند.

رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: همزمان با ورود پرندگان مهاجر طرح بازرسی مشترک این اداره با اداره کل دامپزشکی برای رد یابی بیماری‌های فصلی آغاز می‌شود.

او در خصوص احتمال بروز دوباره بوتولیسم در تاالاب میانکاله که دو سال گذشته سبب تلف شدن پرندگان مهاجر شده است نیز گفت: با توجه به خشک شدن بخش‌هایی از این تالاب و حضور متراکم پرندگان در عرصه آبی نمی‌توان به طور قاطع اعلام کرد که بوتولیسم امسال در این تالاب بروز و ظهور پیدا نخواهد بود.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۳ مهر ۱۴۰۰
تالاب گاوخونی مرد.