بیانیه تروئیکای اروپایی علیه ایران پس از انتشار گزارش ضدایرانی آژانس

تروئیکای اروپایی با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از گزارش ضدایرانی گروسی، تهران را به عدم رعایت کامل توافق مورخ ۱۲ سپتامبر با آژانس متهم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تروئیکای اروپایی شامل فرانسه، انگلیس و آلمان به بهانه گزارش ضد ایرانی «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای تهران را به عدم رعایت کامل توافق مورخ ۱۲ سپتامبر با آژانس متهم کرده‌اند.

این سه کشور اروپایی در ابتدای این بیانیه قدردانی خود را از «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز کردند و گفتند: «از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای در جریان گذاشتن اعضای شورا از نظارت‌های آژانس بر تجهیزات و تعهدات هسته‌ای ایران متشکریم.»

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «ما بسیار از این مسئله نگرانیم که ایران به توافق خود با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل نکرده و رافائل گروسی مجبور به انتشار این گزارش تنها ۲ هفته پس از حصول توافق شده است. اگر اجازه نظارت بر دوربین‌های سایت کرج از سوی ایران به آژانس داده نشود، توانایی نظارت و بازیابی آگاهیِ ما از سایت‌های ایران از دست خواهد رفت. ما می‌خواهیم هرچه سریعتر ایران دسترسیِ آژانس به تجهیزات را فراهم آورده و اجازه تعویض دوربین‌ها را بدهد.»

تروئیکای اروپایی همچنین در این بیانیه اشاره کردند که ایران در مذاکرات با آژانس بر سر مسائل مهم دیگری نیز توافق کرده است و افزودند: «از ایران می‌خواهیم هر چه سریعتر  تماس‌های سطح بالایی برقرار شود تا همکاری ملموس و پیشرفت سریعتری داشته باشیم.»

آن‌ها در انتها آوردند: «چنین مسائلی بر توانایی آژانس در انجام وظایفش و تعهد به نقش تعیین شده برای این نهاد در قطعنامه شورای امنیت تاثیرگذار است. ما در روز‌های آتی با شرکای خود بر سر مراحل بعدی و اقدامات لازم مذاکره خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید: 

گزارش ضد ایرانی «گروسی»، باز هم آمریکا را طلبکار کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۵۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
باید با ما چکار کنن تا حکومت ما بفهمه که اینا همه از یک قماشن مگه مدیر کل اژانس کی ان هم از خودشونه دیگه باید خیلی نادان باشیم هی اژانس اژانس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
به سنگ پای قزوین گفتن زکی
خودشون به تبعیت از آمریکا زدن زیر تعهداتشون و ما رو تحریم کردن و در حقیفت همه اشون از برجام خارج شدن بعد از ما ایراد مبگیرن که چرا زیر تعهدادتون زدین
ابنا جون تو جونشون کنی نوکر آمریکا بودن رو افتخار خودشون میدونن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
داریم یجوری رفتار میکنیم که دوباره اونا سوار باشن ما پیاده

لطفا مواظب باشید امتیاز بیخورد ندیم تا وقتی که هنوز هیچی عوض نشده
آخرین اخبار