توسعه اقتصادی در گرو افزایش مبادلات مرزی

استاندار خراسان جنوبی گفت: هر چهار معبر مرزی استان باز است و هیچ منعی برای فعالیت این بازارچه ها وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در شورای مبادلات مرزی گفت: به لحاظ اداری و سازمانی، هیچ مشکلی در بازارچه های استان نداریم و شرایط برای فعالیت تجار در این گذرگاه ها فراهم است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت در بازارچه های مرزی استان، بستگی به همت تجار و بازرگانان ایرانی و افغان دارد افزود: بحث مرز و بازارچه‌های مرزی برای استان خیلی اهمیت دارد و توسعه اقتصادی و بحث امنیت از مهمترین مسائل مدیریتی خراسان جنوبی است که مسئولان زیربط باید دقت و نظارت کامل برای مرز‌ها و بازارچه‌های مرزی داشته باشند.

ملانوری با بیان اینکه هیچ دستگاه اجرایی نباید بدون هماهنگی هیچ اقدامی را در مناطق مرزی و بازارچه‌ها انجام دهند، افزود: خراسان جنوبی دارای ۴ بازارچه مرزی است که در حال حاضر فراهم کردن زیرساخت‌های آن در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از راه اندازی ساختمان دستگاه ایکس ری در بازارچه مرزی ماهیرود در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: تسریع در احداث منبع آب ماهیرود، بهره برداری از ساختمان مرزبانی در این مرز ایجاد امکانات لازم و زیرساخت‌ها از جمله اقدامات در حال اجرا در بازرچه‌های یزدان و میل ۷۳ است.

وی  همچنین واگذاری غرفه به مرزنشینان در بازارچه‌های مرزی به صورت مزایده در آینده براساس قانون را از جمله برنامه‌های پیشرو برشمرد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.